Az LG Electronics (LG) közzétette 2024-es pénzügyi eredményeit. E szerint a dél-koreai vállalat a története legnagyobbjának számító 87,73 ezer milliárd von (62,89 milliárd dollár) konszolidált bevétel mellett 3,42 ezer milliárd von (2,45 milliárd dollár) üzemi nyereséget ért el. A rekordszintű forgalomhoz hozzájárult, hogy mind a háztartásigép-, mind pedig a járműalkatrész-üzletág bevételei immár kilencedik éve folyamatosan emelkedtek. Ugyanakkor bővültek a szórakoztató elektronikai (LG Home Entertainment Company) és az üzleti megoldásokért felelős részleg (Business Solutions Company) eladásai is.
Az üzemi eredmény mindemellett éves összevetésben kismértékben csökkent, alapvetően olyan külső tényezők miatt, mint a háztartási gépek iránti globális kereslet késlekedő fellendülése, vagy a logisztikai költségek második felében bekövetkezett emelkedése. E kihívások ellenére a vállalat megőrizte profitstruktúrájának stabilitását, köszönhetően az üzleti portfólió átstrukturálásából eredő minőségi növekedésnek, valamint a bővülő forgalomnak.
A cég közleménye szerint a vállalat üzleti egységeinek tavaly év végi átcsoportosítását követően 2025-ben az LG célja az üzletágak közötti szinergiák fokozása és a működési hatékonyság javítása. Emellett az LG arra összpontosít, hogy erősítse üzleti tevékenységének alapvető versenyképességét a minőség és a költségek tekintetében, miközben szilárd profitstruktúrát biztosít.
- Az LG Home Appliance Solution Company új termékek bevezetését tervezi regionális specializációval és AI alkalmazásokkal. Tovább fejleszti az AI otthoni megoldások üzletágát, hogy elérje célját, a "Zero Labor Home, Makes Quality Time" -t.
- Az LG Media Entertainment Solution Company célja, hogy bővítse az olyan prémium termékek értékesítését, mint az OLED és a QNED, miközben differenciált ügyfélélményt nyújt az AI funkciókon keresztül. A vállalat integrálni fogja az LG képernyőalapú üzletágainak működését – beleértve a televíziókat, az informatikai eszközöket és az információs kijelzőket –, hogy fokozza a hardver- és platformüzletágak közötti szinergiákat.
- Az LG Vehicle Solution Company célja, hogy a járműalkatrészek beszállítóján túl innovatív megoldásokat kínáljon a teljes járműélményhez.
- Az újonnan alapított LG Eco Solution Company célja, hogy az LG HVAC üzletágát gyorsan globális élvonalbeli szereplővé fejlessze azáltal, hogy kihasználja alapvető technológiai versenyképességét a kulcsfontosságú alkatrészek, például a motorok és kompresszorok terén. A vállalat a helyileg önfenntartó termelési rendszerek kiépítésére és a régióspecifikus megoldások fejlesztésére összpontosít. Átfogó megoldásokat kínál különböző terekre, beleértve az ipari, kereskedelmi, köz- és lakólétesítményeket, a nagy hűtőktől a kereskedelmi és lakossági légkondicionálókig.
Forrás: www.lg.com
Kép: www.lgnewsroom.com