A Fujitsu az iparági trendnek megfelelő profiltisztítással a magasabb haszonkulccsal és nagyobb perspektívával kecsegtető területekre fókuszálna, mint amilyenek a szoftverek és az informatikai szolgáltatások. A kínaiak ezzel szemben a zsugorodó keresletet a piaci részesedés agresszív növelésével próbálják ellensúlyozni. A lépéssel az NEC után már a második japán PC-gyártó menekülne a kínai piacvezető karjaiba az egyre vékonyabb profittal működő iparágban.
Az ügylet végleg megakasztja a japán PC-gyártók országon belüli megoldási próbálkozásait. Az év elején a Fujitsu, a Toshiba (Dynabook) és a Sony-ról leválasztott Vaio tervezett egy három irányú összeolvadást annak érdekében, hogy erősebb piaci jelenléttel és a beszállítókkal szemben erősebb pozícióval folytathassák működésüket, de a tárgyalások végül holtpontra jutottak. A meg nem valósult vegyesvállalat forgalma összességében is csak a harmada-negyede lett volna a Lenovóénak. (Az IDC statisztikája szerint a III. negyedévben szállított 62,4 millió gép 21,2 százalékát a Lenovo, 20,8 százalékát a HP, 16 százalékát pedig a Dell gyártotta; az Asustek 7,2 százalékkal, az Apple 7,1 százalékkal rendelkezett.)
A Fujitsu két éve még több mint 5 millió, a márciusban végetért legutolsó pénzügyi évben pedig már csak 4 millió személyi számítógépet tudott eladni. A vállalat elsősorban a japán piacon van jelen, más piacokon (így Európában is) teljesen marginalizálódott.
A befektetők pozitívan fogadták a Nikkei értesüléseit: a Fujitsu részvényeinek árfolyama 7 százalékkal, a Lenovo papírjainak értéke 2 százalékkal emelkedett a kiszivárogtatás napján.