FőoldalÜzletMagyarország: fellendülőben az elektronikai termékek piaca
2014. augusztus 26., kedd ::

Magyarország: fellendülőben az elektronikai termékek piaca

A GfK piackutató cég legújabb elemzése szerint a belföldi értékesítés motorja az elektronikai szektor volt

Az elemzés szerint 2014. I. első negyedévében a tartós műszaki cikkek értékesítése 14,9 százalékkal haladta meg 2013 azonos időszakának teljesítményét, értéke 105,9 milliárd forint volt. A növekedés elsősorban a telekommunikáció, a szórakoztató elektronika és a háztartási nagygép szektornak köszönhető. A háztartási kisgépek is eredményes negyedévet zártak, és az információs technológia piaca is tudott erősödni.

A mobiltelefon termékcsoport forgalma 26 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, ami elsősorban az okostelefonok iránti igénynek tudható be. Az első negyedévben az összes eladott készülék 60 százaléka már ilyen készülék volt egyre inkább háttérbe szorítva a hagyományos telefonokat. Ez a trend erősíti a forgalom növekedését, mivel a piacot a magasabb átlagáron kínált okostelefonok felé tolja el.

Ugyanebben az időszakban a hazai szórakoztató elektronikai piac 16,2 milliárd forintos forgalmat realizált, 21 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A növekedés hajtóereje továbbra is az LCD kijelzős televízió. Szignifikánsan nőtt a nagy kijelzős lapostévék iránti kereslet (37' és afelett), emellett viszont a kisebb képernyőátmérővel rendelkező készülékek is kelendők voltak. Utóbbiaknál az olcsóbb modellek választéka is bővült. A tévékészülékek mellett a játékkonzolok teljesítménye volt kimagasló: a PS4 platform megjelenése fellendítette saját szegmensét és így hatott a teljes piacra.

2014 első három hónapja stabil, folyamatos emelkedést hozott a háztartási nagygépek szektorának: 2013 első negyedévéhez képest jelentősen, 19,6 százalékkal bővültek az értékesítések. Mindegyik nagygép árucsoport két-számjegyű bővülést produkált, kiemelkedő azonban a két legnagyobb kategória – hűtők és mosógépek – növekedése. A hűtők szektorán belül továbbra is a kétajtós alulfagyasztós modellek a legnépszerűbbek, míg a mosógépeknél az elöltöltős, keskeny kivitelűek. Ami a háztartási kisgép szektort illeti, ez 20,4 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest. A tavaly év végi promóciók átnyúltak az idei első hónapokra is, és ez nagyban hozzájárult mindkét áru főcsoport bővüléséhez.

Az információs technológia szektor az év első negyedévében a tavaly év végi erős növekedés után mérsékeltebb, 5,5 százalékos értékbeli emelkedést mutatott az egy évvel korábbihoz képest. A növekedés motorját a tabletek jelentették, amelyek hosszú ideje mutatnak tartósan magas keresletet. Voltak gyengélkedő termékcsoportok is: a háttértárolók stagnáltak, a webkamerák pedig kétszámjegyű csökkenést könyvelhettek el a tavalyi év azonos időszakához képest. Az irodatechnikai termékek közepes mértékű visszaesést szenvedtek el, a forgalom 8,5 százalékkal múlta alul az egy évvel korábbi szintet. E változást termékcsoportonként megvizsgálva látható, hogy a nyomtatási hardverek (nyomtatók és multifunkcionális eszközök) iránti kereslet bár erősödött, a festékpatronok és tonerek csökkenése – a szektoron belüli nagyobb súlyuk miatt – negatív változást eredményeztek. A hazai fotópiac negatív irányba fejlődött az első negyedévben: forgalmi értékben 4,1 százalékos csökkenést mutat az előző év azonos időszakához mérten. A visszaesés fő oka a hagyományos fix objektíves kompakt fényképezőgépek hanyatló piaci tendenciája, amelyet a két másik továbbra is növekvő szegmens – egyrészt a D-SLR, másrészt a csökkenő átlagárával jelentős növekedést produkáló rendszerkompakt (MILC) nem tudott ellensúlyozni. Úgy tűnik, hogy a piacon a fix lencsés kompakt kamerák szembesülnek idén a legnagyobb kihívással, amit csak fokoz az okostelefonok népszerűsége.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény