Emblematikus termékei nyomán saját nevét is BlackBerryre változtató kanadai gyártó a múlt héten mutatta be az új szoftverre épülő érintőképernyős Z10, illetve a QWERTY billentyűzetes Q10 okostelefonokat. Ennek dacára a New York-i és a torontói tőzsdén egyaránt több mint 10 százalékkal visszaestek a részvényeik. Ugyanis kiderült: a vállalat új generációs modelljei sokfelé csak tavasszal válnak elérhetővé.
Rövid távon a jelenlegi, 5 százalék alatti piaci részesedés megtartása is nagy eredmény lenne. Bár az új készülékek mindenképpen versenyképesnek tűnnek, óriási munka lesz tudatosítani a vásárlókban, hogy az iPhone-on és az Androidon kívül is van élet. Ez a Microsoft-Nokia duónak sem igazán sikerült. Könnyű azonosulni azokkal a véleményekkel, amelyek szerint a BlackBerry 10 fő ellenfele a Windows Phone 8 lesz, ugyanis a két piacvezető platform mellett nemigen erősödhet meg egyszerre több alternatív rendszer.