A hajdan legendásan erős és nyereséges japán elektronikai óriásvállalatok botladoznak, mert a válság miatt zuhant a szórakoztató elektronikai cikkek iránti kereslet, egyre nagyobb versenyt támaszt az Apple és a Samsung, a túlértékelt jen fékezi az exportot és a kínai piac felvevőképessége is csökken. Ezen kívül még az is visszavetette a keresletet, hogy a kiéleződött kínai-japán szigetvita nyomán a hazafias kínai fogyasztók tömegesen bojkottálták a japán termékeket.
A három óriásvállalat az előző pénzügyi évben összesen 20 milliárd dollár veszteséget szenvedett el. A Panasonic a múlt hónapban jelezte, hogy a márciussal végződő pénzügyi évben 10 milliárd dollár veszteségre számít, igaz jórészt egyszeri tételek miatt. A Sony szerény működési eredményt mutatott fel a július-szeptemberi negyedévben, és a folyó pénzügyi évben 1,63 milliárd dolláros nyereséget vár, de ebben szintén nagy szerepe van egy egyszeri tételnek, a vegyipari üzletág eladásának.