A szervezet a leginkább az Apple termékeinek bérgyártójaként ismert cég három kínai gyárát is felkereste, és azokban körülbelül 35 ezer dolgozóval készített interjúkat. Ezekből kiderül: a munkások több mint fele gyakran 11, vagy annál is több napot dolgozik egyhuzamban, pihenés nélkül. Tavaly decemberben a munkások csaknem fele hetente 70 órát töltött a gyárban, miközben a kínai jogszabályok szerint maximum 49 óra megengedett. November és január között - a karácsonyi és kínai holdújévi szezon alatt - a dolgozók harmada nem kapta meg heti egy kötelező szabadnapját. A túlórázók 14 százalékának nem fizettek a pluszmunkáért, amit ráadásul 30 perces időközökben számoltak, vagyis például 29 perc extra után nem járt bér. A fizetésekről a gyári munkások kétharmada nyilatkozott úgy, hogy a bére nem fedezi legalapvetőbb szükségleteit sem. Visszaélésekre derült fény a dolgozók korát illetően is. Előfordult ugyanis, hogy a gyárakban - főleg a nyári szünet idején - diákokat alkalmaztak, arányuk tavaly augusztusban átlagosan a dolgozók 5,7 százalékát tette ki.
A Foxconn a vizsgálat eredményére válaszul megígérte, hogy javítani fog a munkakörülményeken, több tízezer új munkást vesz majd fel, véget vet az illegális túlóráknak, jobban ügyel a biztonsági előírások betartatására és a dolgozók lakhatási körülményeit is jobbá teszi majd.
A Foxconn japán terjeszkedést indított: 1,6 milliárd dollárt fektet a korábban szebb napokat látott japán Sharp Corp.-ba, elsősorban a laposképernyő-gyártó részlegébe. Elemzők szerint ezzel a lépéssel a Foxcon az Apple tervei elé akar menni. Arra számít, hogy amikor az Apple bejelenti az Apple tv-t - ami a tech-szakértők várakozásai szerint nem csupán egy doboz, hanem egy teljes, képernyőt is magában foglaló termék lesz -, akkor a tajvani cég már jobb pozícióban lesz a gyártáskor. Ugyanakkor a Sharp szempontjából létfontosságú lehet az együttműködés, mivel a cég tavaly 290 milliárd jent vesztett és legtöbb piacáról rohamos sebességgel szorult ki, főként dél-koreai versenytársai, a Samsung és az LG miatt.