Az Európai Unió idén január elsejével vezette be a televízióknál is az energiahatékonysági jelölést.
A képátló, a képminőség és az ár továbbra is a legfontosabb szempontok a vásárláskor. Azonban a negyedik helyen már az energiahatékonyság található. Míg 2008-ban még csak a megkérdezett felhasználók 30 százaléka mondta azt, hogy számára az alacsony fogyasztás a legfontosabb szempont a vásárláskor, addig tavaly már 47 százalék tette első helyre a fogyasztást. A 3D-s és a webes tartalmak megjelenítése, vagy a dizájn ugyanakkor teljesen a háttérbe szorult.
Arra, hogy az emberek egyre nagyobb figyelmet fordítsanak készülékeik fogyasztására, több dolog is készíteti őket. Egyik oldalról az emelkedő energiaárak és a romló gazdasági helyzet miatt kényszerülnek rá. Másrészt a folyamatban komoly szerepe van az új európai uniós jelölés bevezetésének. Bár a jelölést csak 2011 novemberétől kötelező használni az új tévéken, a legtöbb kereskedő - gyorsan reagálva a kezdeményezésre - már most jelzi a vásárlóknak, hogy mely készülékek fogyasztják a legkevesebbet. (Az energiahatékonysági jelölés hasonlít a mosógépeknél és a hűtőszekrényeknél alkalmazott megoldáshoz. Az A-tól G-ig terjedő skálán az A jelölésű készülékek fogyasztják a legkevesebbet.) A legzöldebb termékek éves szinten mindössze 48-64 kilowattórát fogyasztanak.
A boltokban ma kapható tévék több mint fele A vagy A+ kategóriás, sőt a Philips kínálatában elsőként jelent meg az A++ kategóriás tévé. A fejlesztésekre az Európai Unió is reagálni akar: 2014 és 2017 között módosítani fogják a jelölést és figyelembe veszik az új technológiákat.