A közös connected car platform fejlesztésére vonatkozó szándéknyilatkozatot (MoU) július 6-án jelentették be. A közlemény szerint a dél-koreai és a német vállalat a következő néhány évben olyan technológiákon dolgozik majd, amelyek a fedélzeti szórakoztató funkciók mellett lehetővé teszik, hogy a sofőrök felügyelhessék vagy irányíthassák az otthonukban működő elektronikai eszközöket, illetve valós idejű figyelmeztetéseket és ajánlásokat tegyenek az adott forgalmi helyzetekben. A VW elektronikai és kutatási vezetője nyilatkozatában erős partnerségnek nevezte az együttműködést, amelynek legfőbb irányát az intelligens otthoni technológiák integrációjában határozta meg a német gyártó járműveiben.
Ahogy az okos járművek fejlesztésében kialakuló verseny egyre nagyobb igényt támaszt a járművek és a külső eszközök vagy szerverek (cloud) közti zavartalan online kommunikációt biztosító elektronikai eszközökre és szoftverekre, az autógyártók és a technológiai vállalatok egyre gyakrabban lépnek partnerségre egymással. A dél-koreai vállalat és leányai (LG Displays, LG Innotek) már az egyik legfontosabb növekedési területként határozzák meg az autóipart, és a küszködő mobilos részleg mellett komoly erőfeszítéseket tesznek, hogy új üzleteket szerezzenek. Ilyen a General Motorsszal kötött megállapodás is, amelynek értelmében az LG alap egységeket szállít a GM Chevrolet Bolt elektromos autóihoz.
A Volkswagen bizonyos járműveihez ugyancsak Koreából érkeznek az akkumulátorok és az audio rendszerek. A két vállalat már tavaly is közösen dolgozott egy koncepciómodell felépítésén, az idei CES-en pedig bemutattak egy járműből irányítható okosotthon-rendszert is.
Bár a legelső önvezető autót még a Google mutatta be 2009-ben, azóta a Daimler, a BMW és a Volkswagen (Audi) is kihozott olyan modelleket, amelyek elvileg nagy távolságokat képesek megtenni emberi interakció nélkül.