Akkumulátoros megoldások
A svájci E-Force One a spin-off cég például a német Meyer Logistikkal szövetkezett 18 tonnás, villamos teherautók építésére. Ezek az Iveco Stralis futóműre épített, két vízhűtéses hibrid szinkron motorral ellátott, 300 kW/408 LE teljesítményű járművek azonban kétszer drágábbak a hagyományos teherautóknál, elsősorban a két lítium-vas-foszfát akkumulátornak köszönhetően. Ráadásul háromszáz kilométer megtételére képesek, a feltöltésükhöz pedig legalább hat órára van szükség. A hatótávolság növelése érdekében a jármű tetején napelemes rendszert helyeztek el, amely még vezetés közben is táplálja a rendszert. A svájci kormány adókedvezménnyel támogatja az alkalmazásukat. A hajtásrendszer kiváló hatásfokának és a svájci áram/üzemanyag árviszonyoknak, az alacsonyabb karbantartási kiadásoknak köszönhetően az üzemeltetési költsége csak a hagyományos kamionok 1/5-e.
Felsővezetékes megoldások
Más utakon jár a Siemens: ők nem a nagyteljesítményű akkumulátorok beépítésében gondolkodnak, hanem a vasúti és trolibusz közlekedésből ismert módon, felsővezetéken keresztül juttatnák a teherautókat villamos energiához. Az első kísérleti projektet 2012-ben kezdték el megvalósítani Berlintől északra, most pedig újabb fejezethez érkeztek: Los Angeles kikötőjének közelében 3,2 kilométer hosszúságú, felső vezetéken táplált villamos teherautók közlekedésére alkalmas útszakaszt hoznak létre. (Jelenleg ezen a környéken naponta hetvenezer teherautós szállítás valósul meg, amelynek egy részét elektromos járművekkel lehetne kiváltani.) A teherautókat a Volvo és a Mack fejleszti a projekt számára.
A Siemens nem látja értelmét, hogy több száz kilométer hosszúságú, felsővezetékes autóút szakaszokat valósítson meg. A megoldása inkább arra alkalmas, hogy a teherautók által erősen igénybe vett rövidebb útszakaszokon enyhítse a környezet terhelést. Éppen ezért a kettős üzemmódú teherautók képesek rá- és lecsatlakozni a felsővezetékre, ezáltal előzni tudnak az úton. Amikor a járművek nem kapcsolódnak az elektromos vezetékhez, akkor egy dízel, vagy földgáz üzemű motor kapcsol be, vagy éppen az akkumulátor segíti az előre haladást. A tesztek első eredményeit 2016-ban kívánják kiértékelni.
Indukciós energiaellátás
Az utakba fektetett kábelekből a járművek indukciós úton jutnak a mozgásukhoz szükséges elektromos energiához. Európában a BMW dolgozik egy indukciós akkumulátor töltő módszer megvalósításán. Az elképzelések szerint a töltéshez a sofőrnek egyszerűen csak a földön lévő, az úttestbe integrált töltőmodul fölé kell állnia. A szakemberek egy része azonban úgy véli, hogy ez a módszer egyelőre nem megoldás a teherautók energiaellátáshoz.