Az ezredforduló óta vállalatok sokasága használja az ellátási láncban a passzív címkén alapuló RFID technológiát, de hajlandó a legújabb RFID technológiákra és szabványokra is költeni. (Mint ismertes, a passzív címkék nem tartalmaznak saját energiaforrást, ezért olcsók.) Ennek dacára alig mégsem ért el igazán átütő piaci eredményeket, az elmúlt években is csak gyenge emelkedések voltak tapasztalhatók. Az évek során kiderült, hogy az RFID bizonyos területei túl lettek értékelve, a beruházások egy része nem hozta meg a kívánt eredményt.
2010 óta viszont az ágazat belépett a gyors növekedés és a profitabilitás együttes korszakába. Az IDTechEx szerint tavaly már 5,9 milliárd darab RFID címke talált gazdára, szemben az egy évvel korábbi 4,8 milliárddal. Így aztán az RFID piac nagysága 2012-ben 6,98 milliárd, 2013-ban pedig 7,88 milliárd dollár volt.
Az IDTechEx piackutató intézet felmérései erőteljes piaci bővülés vár a technológiára: az értékesítési volumen idén meghaladja a 9 milliárdot, sőt 2020-ra elérheti a 23,4 milliárd USD-t. A látványos növekedés egyaránt jellemzi majd a piac összes elemét, az aktív és passzív címkék, az olvasók, írók, a szoftverek és az RFID szolgáltatásokat egyaránt. A technológia iránti kereslet élénkülése a világgazdaságban tapasztalható bizonytalanság ellenére folytatódik, köszönhetően az alkalmazások meglehetősen széles körének, beleértve a kiskereskedelmi ruházati cikkek felcímkézésétől a közlekedési jegyek megjelöléséig.