A 48 V feszültségű hálózat szükséges az olyan újgenerációs elektromos rendszerek megfelelő menedzsmentjéhez, amelyek számára a jelenlegi, 12 V-os alrendszerek nem alkalmasak. Az új, nagy teljesítményű indítómotorok és generátorok jóvoltából a zaj- és rezgéskeltés a motorindítás alatt lényegesen kisebb lesz, és egyúttal megvalósíthatóvá teszi a fékezéskor keletkező mozgási energia hasznosítását is. A megmaradó 12 V-os busz és akkumulátor a kisebb terhelések (pl. gyújtás, beltérvilágítás, navigációs rendszer stb.) kezelését továbbra is ellátja.
Korábban a 48 V-os rendszerekhez bonyolult firmware-t futtató DSP és/vagy különálló feszültségcsökkentő/feszültségnövelő konverter volt szükséges, amelyeket különböző fokozatokba szerveztek, és komplex logikai hálózattal vezéreltek. Mostantól egyetlen ISL78226 típusszámú vezérlővel megoldható a feladat, a korábbi 48 V-os rendszerekre jellemző összetettség nélkül. A vezérlő – fázisok hozzáadásával vagy elvételével –automatikusan reagál a változó terhelési követelményekre, így a rendszer hatásfoka mindig a maximum közelében tartható, sőt a teljesítménykonverzió irányának hirtelen megváltozását is képes kezelni.
Az ISL78226 kontrollerbe a gyártó digitális PMBus™ interfészt is integrált rendszervezérlési, telemetriás és diagnosztikai célokra, az ISO 26262 biztonsági szabványok kielégítésével. A vezérlő speciális módja súlyos meghibásodás esetén csökkenti a teljesítményt, elősegítve a jármű biztonságos körülmények közötti szervizpontra juttatását.