Az Éva név angol megfelelőjéhez hasonlóan hangzik az új kijelző vezérlő technológia neve: EVE (Embedded Video Engine, beágyazott virtuális motor). Az USB megoldásairól és az „USB-made-easy" („USB könnyedén") szlogenről jól ismert FTDI úgy döntött, hogy ezt a filozófiát a grafikus megoldások világába is bevezeti. Az új család első képviselője az FT800 grafikus chip, mely a nagyteljesítményű grafikus kimenethez minden szükséges elemet tartalmaz. Ennek a megoldásnak talán a legnagyobb előnye, hogy az „EVE"-nek csak minimális sebesség (és erőforrás) igénye van a gazda processzor iránt, így együtt tud működni a kisebb, „low-end" mikrovezérlőkkel is (Atmega, PIC, 8051, stb.), nagyon alacsony fogyasztás mellett.
A gazda processzor iránti csekély követelmények lényege abban rejlik, hogy az FT800 tartalmaz minden, a grafikus műveletekhez és a kijelző vezérléshez szükséges működési egységet:
- grafikus vezérlő órajelgenerátorral
- érintőpanel vezérlő
- frame buffer
- memória (regiszterek, ROM, RAM)
- grafikus processzor és co-processzor
- MCU interfész (I2C, SPI) és egyéb alkotórészek.
Ezeken felül még egy audió modul is (szintetizátor és egy DSP hangprocesszor DAC-al) található benne, tehát képes (monó) hang kiadására is.
A grafikus kimenet előállításának jelentős egyszerűsítése mellett a céleszközökbe történő olcsó beépíthetőség is alapul szolgált az „EVE" ötletéhez. A mellékelt ábrán is látható FTDI példa szerint egy nagyteljesítményű „kijelző" könnyedén előállítható 19 USD alatt (tömeggyártásban). Ezzel a megoldással az alkatrészek száma (BOM) és a NYÁK-on elfoglalt hely is csökkenthető. Az új chip grafikus képességei igazán meggyőzőek, mivel olyan funkciókkal rendelkezik, mint az anti-aliasing (élesebbnek látszó kép alacsony felbontású kijelzőkön is), alpha blending (árnyékolás, 3D, ...) és beépített komplex, előre definiált alakzatok és eszközök. Az FT800 programozása teljesen objektum orientált, így például egy egyszerű oszlopkijelző megrajzolásához mindössze 5 parancsra van szükség. Egy grafikus felhasználói felület (GUI) készítéséhez a felhasználó inicializálja az objektum memóriát (legfeljebb 256 kiB), majd vezérli a meghatározott objektumokat és azok tulajdonságait. Az eredmény a fentebb említett alacsony terhelés a gazda processzoron.Érdeklődésével a pontos árakról, elérhetőségről és további támogatásról, keresse az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címet.
Előnyök/Jellemzők:
- nagyteljesítményű „3 az 1-ben" grafikus chip 6 bites kimenettel (RGB – 6,6,6)
- hang és érintőpanel vezérlőt (4 vezetékes) is tartalmaz
- megfizethető grafikus kimenet a gazda processzor iránti minimális követelmények mellett
- lassabb mikrovezérlőkhöz is alkalmas, mint pl. ATMega328, PIC, 8051, ...
- egyszerűen alkalmazható objektum orientált architektúra
- beépített komplex alakzatok és eszközök
- WQVGA (480×272) és QVGA (320×240) felbontású kimenet
- SPI vagy I2C kommunikáció a gazdaprocesszorral
- Anti-aliasing, Alpha blending és maszkoló algoritmusok
- nincs szükség költséges RAM-ra a frame bufferhez
- szín árnyalás (dithering) – 8 bites számítás a jobb megjelenésű féltónusok érdekében
- programozható időzítés a különböző kijelzőkhöz
- monó hangkimenet, PWM, 64-hangos szintetizátor
- 8 bites lineáris PCM wave hang lejátszás
- 1,8 – 3,3 V, 35 mA működési és 25 µA nyugalmi áramfelvétel
- -40 – +85 °C működési hőmérséklettartomány
- 48 lábú QFN tokozás