Az átszervezési periódus ellenére az "RS Európa" 22%-os bevételnövekedést jelentett a 2011-es üzleti évre (amely 2011. március 31-én ért véget). A kontinentális Európa kulcsfontosságú a nemzetközi növekedési stratégiában, és világosan látszik az is, hogy a további növekedési potenciál hatalmas ebben a régióban.
Az RS 2011 elején megkezdte a terjeszkedését Kelet-Európában is, helyi értékesítési csapatok, valamint a helyi nyelveken és valutanemekben történő online kínálat kialakításával. Az ügyfelek rendkívül pozitív visszajelzéseit követően az RS mostanra 57 nagyvállalattal rendelkezik ezeken az új piacokon.
A regionalizáció csúcsteljesítményt, és az ügyfelek elégedettségét eredményezi
A regionális menedzsment páneurópai fókusza jelenti az elsődleges hajtóerőt a hatékony értékesítési és marketing kezdeményezések hatásos és gyors alkalmazásában, a teljes régióban. Felmérések alapján az európai ügyfelek igényei igen hasonlóak voltak, mely a vállalat értékesítési és marketing programjaiban a 'One Europe' megközelítéshez vezetett. Az RS megduplázta a marketing intenzitását 500.000 európai ügyfele részére, és ennek köszönhetően az átlagos rendelési gyakoriság (AOF) tíz év óta a legmagasabb szintet érte el.
Az RS egy kifinomult és nyílt ügyfélorientációt alakított ki, amelyet a teljes szervezet minden területére kiterjesztettek. Az ügyfelekre való odafigyeléssel, és igényeik megértésével az RS kulcsfontosságú tudást halmozott fel, amely lehetővé tette, hogy azonosítsa, létrehozza, és a piac számára rendelkezésre bocsássa a valódi értékeket. Ez az ügyfélközpontú megközelítés a vállalat TRI*M pontszámát 90-re növelte, és ezzel az RS a legjobb teljesítményt nyújtó európai vállalkozások felső 10 százalékába került.
A legátfogóbb elektronikai, automatizálási és karbantartási termékkínálat
Az RS elkötelezett abban, hogy folyamatosan új technológiákkal bővítse az elektronikai portfólióját, a tervezőmérnökök igényeinek kielégítése érdekében valamint az elektronikus részegységek átfogó kínálatával és piacvezető szolgáltatásaival biztosítja mindazt, amit az ügyfelek elvárnak. A 2011-es üzleti évben több mint 37.000 új elektronikai termék került bevezetésre, továbbá még több ingyenes eszköz áll rendelkezésre a tervezéshez, teszteléshez és prototípusok készítéséhez.
Az RS egyre magasabb színvonalú karbantartási kínálatot nyújt az új termékek bemutatása révén, beleértve az RS márkájú termékeket és az élenjáró technológiákat is. A vállalat termékösszehangolási programjának köszönhetően az RS valamennyi európai ügyfelének az elektromos, automatizálási, valamint ellenőrzési, tesztelési és mérési eszközök, továbbá biztonsági és fogyóeszköz termékek lehető legátfogóbb skáláját kínálja. Az RS elkötelezett abban, hogy az SME gép- és panelépítők, helyszíni karbantartási mérnökök és vásárlók fő szállítója maradjon.
Az eCommerce szakértelem versenyelőnyt jelent
Az RS folyamatosan vezet be új eCommerce kezdeményezéseket, amelyek számos ügyfelet győznek meg arról, hogy offline helyett az online megoldásokat válasszák. Az eCommerce a kontinentális Európában a 2011-es üzleti évben 34%-al növekedett, és 59%-os bevétel részesedéssel zárt. Az RS úgy véli, hogy a régióban a látogatószám növekedését elsősorban a kereső-marketing (SEM) eredményezte, mivel a látogatások több mint 60%-a keresőprogramokból származott. Az RS háromszoros növekedést regisztrált az online árajánlat-kérésekben, mely azt mutatja hogy a piacvezető webalapú beszerzési megoldásai a kis- és nagyvállalatok számára egyre keresettebbek. Az eCommerce-nek köszönhető Kelet-Európában is a növekedés, mivel az értékesítések több mint 70%-a online zajlott.
A munkavállalói elkötelezettség csúcsteljesítményű vállalati kultúrát eredményez
Az RS tudja, hogy az elkötelezett és motivált munkavállalók kulcsfontosságúak a stratégiájának sikeres végrehajtásában. A folyamatos fejlődés (CI) szintén fontos eleme az RS stratégiájának, és Európában kulcsfontosságú befektetési területnek számít. Ez a speciális munkamódszer a produktivitás és az ügyfélelégedettség növelését eredményezte, és hozzájárult az üzleti stratégia gyorsabb és jobb hatásfokú megvalósításához. A munkavállalói elkötelezettség növelésével az RS csökkenteni tudta a hibás teljesítések számát, amely a folyamatokban jelentős költségmegtakarításhoz és költségcsökkentéshez vezetett.
Klaus Göldenbot, az EMEA regionális igazgatója optimistán tekint az Európai üzlet jövőjére: "A regionalizáció kimagasló eredményeket hozott az Európai üzlet számára. Lehetővé tette a stratégiánk egyszerűsítését és azt, hogy az ügyfeleinkre koncentrálhassunk. Az eredmények önmagukért beszélnek, és arra számítok, hogy Európa még hosszú ideig élen fog járni az Electrocomponents folyamatos nemzetközi növekedésében."