FőoldalJárműipar

Járműipar

A Texas Instruments bemutatta az elektronikai ipar első duálportos, négyegységes párhuzamosító elosztóját, amely kompatibilis a MIPI Camera Serial Interface 2 (CSI-2) specifikációkkal. Az új, gépjármű-elektronikai alkalmazásokhoz is megfelelő elosztó egyszerre akár négy nagy felbontású kamera videojelét képes összegyűjteni és replikálni. A nagy adatátviteli képesség és pontosság az autók önvezető képességének és újgenerációs vezetéstámogató rendszereinek (panorámakamerák, szenzorok, hátulnézeti kamerák, monitorok, radarok, műholdvevők stb.) alapszükséglete

Az NI CompactDAQ felhasználásával autóba beépíthető, aktív motor- és útzajcsökkentő rendszert hoztunk létre. Az NI CompactDAQ teljesítményét kihasználó, egyidejű mintavételezést, antialiasing szűrőket és egyenfeszültségű táplálást tartalmazó rendszerrel pontosan mérni tudjuk az autó utasterében az akusztikus környezetet. Ezen adatok alapján megbecsültük, hogy a vezérlő milyen hatásosan csökkenti a motor- és útzajt. Ezeket a mennyiségeket megjósolva az alacsony frekvenciás zaj hatékonyan csökkenthető

Az ABB három évre szóló megbízást kapott elektromos járművek töltésére szolgáló korszerű villámtöltők szállítására. Az E.ON magyarországi töltőállomásain felszerelt berendezésekkel az ABB az ország fenntarthatóbb közlekedésre történő átállását támogatja

Negyedik alkalommal rendezte meg kifejezetten lányok számára szervezett nyílt napját a Mercedes-Benz Gyár Kecskeméten. A 2013-ban indult, ma már hagyománynak számító rendezvényen több mint 60 pályaválasztás előtt álló fiatal hölgy ismerkedett meg a járműkarosszéria-előkészítő és felületbevonó, a gépjármű mechatronikus, a mechatronikus karbantartó, valamint a szerszámkészítő szakmákkal a Mercedes-Benz Oktatási Központjában

Szeptemberben még értelmetlennek tartottak egy ilyen projektet

Félidőhöz érkezett a német thyssenkrupp konszern jászfényszarui gyárának építése, ezért már keresik a leendő munkatársakat az üzembe. A világ élvonalába tartozó autóalkatrészeket készítő gyár azért is fontos, mert a thyssenkrupp budapesti E/E (elektromos és elektronikus) kompetenciaközpontjában magyar mérnökök által fejlesztett elektromechanikus kormányszervókat is készítenek majd itt, így a gyártás a fejlesztők munkáját is segíti majd

Nyomtartás, beparkolás, az autó haladása forgalmi dugóban – az ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) aktuális változata ezt már tudja. A jövő rendszerei egyre több feladatot vesznek át a járművezetőtől, de számos kihívással kell még megküzdeni addig, amíg a vezető nélküli vezetésből valóság lesz

A Volkswagen-botrány megmutatta, hogy a hagyományos hajtású, fosszilis üzemanyagú járművek csak nehezen felelnek meg a környezetvédelmi előírásoknak. A járműiparnak, a termékeinek tehát változniuk kell! A fejlesztési irányokat illetően négy, egymást kiegészítő trendet láthatunk: diverzifikálódó mobilitás, összekapcsolhatóság (konnektivitás), elektromos autózás és közös találkozási pontjuk, az autonóm vezetés. Ezek mindegyike óriási elektronikai bázisra támaszkodik, érdemes hát lapunk olvasóinak is pár percet szánni a témára

Egymillió eurós beruházással október 7-én 1400 négyzetméteres új gyártócsarnokot adtak át a Hirschmann Car Comunication Kft. békéscsabai telephelyén

Világunk egyre inkább digitalizálttá válik – amely hatással van a termékek fejlesztésére, gyártására, és végül a felhasználásukra. A digitalizáció a vasúti közlekedést is átalakítja. Az új ügyféligények és technológiák alapvetően változtatják meg a mobilitás világát az elkövetkező tíz-húsz évben. Az emberek és áruk mozgatása egyre inkább hálózatokhoz fog kapcsolódni, rugalmas és multimodális lesz – köszönhetően az intelligens érzékelőknek, az egyre kifinomultabb adatátvitelnek, a tárolási, hírközlési lehetőségeknek

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény