FőoldalJárműipar

Járműipar

Világszerte több millió autó fut a budapesti fejlesztésű rendszerekkel Magyar mérnökök által készített önvezető autót és a legújabb elektromechanikus „okos” kormányrendszereit mutatta be ma a thyssenkrupp budapesti E/E (elektromos és elektronikus) fejlesztőközpontja. A hazai központ különlegessége, hogy magyar mérnökök innovációja vonzotta ide a német thyssenkrupp konszernt és működteti a mai napig a centrumot

A problémára, a zúgó, nyikorgó és zörgő hangforrások megjelenítésére és azonosítására a Hyundai járműveiben egy hordozható mérőrendszer tervezése jelentett megoldást. A képfrissítési frekvencia növelése és az eszköz összsúlyának csökkentése érdekében mikro-elektromechanikai rendszeren (MEMS) és FPGA-technológián alapuló, NI LabVIEW rendszertervező szoftverrel kifejlesztett kézi hangkamera megépítésére került sor, amely valós időben azonosítja és jeleníti meg a hangforrásokat

Az egyelőre csak koncepcióként létező jármű magától képes a vetésre, a permetezésre és az aratásra. A robot traktor segíthet az kiöregedő földművesek pótlásában is

Az európai piacra szánt elektromos autók akkumulátorának gyártása kezdődhet meg hamarosan Gödön

Az ABB a vasúti ágazat felső vezetőinek bevonásával készített globális felmérése azt mutatja, hogy az információtechnológia (IT) és az üzemeltetés-technológia (OT) rendszerek egyre nagyobb fokú integrálása kulcsfontosságú szerepet játszik a hosszú távú tervezésben

Nem csak a fékezésből lehet energiát visszanyerni, de a kátyúkból is. A mechanikus, súrlódó alkatrészek hőenergiává alakítják át, és a légkörbe engedik el az autó mozgási energiáját. A mérnökök már ráébredtek ennek tarthatatlanságára: a fékenergia-visszanyerő (rekuperatív) fékrendszer mellett léteznek már hasonló elven működő lengéscsillapítók is léteznek, ám azokat ma még csak kísérleti villanyautók, fogyasztási versenyre fejlesztett öko-versenykonstrukciók szokták alkalmazni. Az Audi most elsőként kívánja ezt a technológiát sorozatgyártásba venni

A Washington Post szerint Elon Musk olyan gyárat akar építeni, ahol kizárólag összekapcsolt robotok végzik a munkát, az emberek csak felügyelnék a folyamatokat

Több mint 30 százalékkal is olcsóbbá válhatnak az elektromos autók telepei

A Mercedes-Benz megépíti második gyárát Kecskeméten, amely első-és hátsókerék meghajtású személygépkocsik gyártására is alkalmas lesz. A Mercedes-Benz termékpalettája jelenleg 32 modellből áll, ami a közeljövőben 40 modellre bővül. A tervek között szerepel továbbá minden Mercedes-Benz személygépkocsi gyártósor fokozatos alkalmassá tétele az alternatív, elektromos meghajtású modellek gyártására

Ez a forradalmian új technológia szükségtelenné teszi a felsővezeték használatát, ugyanakkor a dízelmotoros autóbuszok életképes alternatívájaként a jövő városi közlekedése szempontjából modellértékű, csendes és nulla károsanyag-kibocsátással járó megoldást kínál

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Led technológia

Led technológia

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény