Matthias Müller szeptemberben azt mondta, értelmetlenül drága lenne egy saját akkumulátorgyár, most azonban úgy néz ki, időközben újraszámolták a kérdést. A Volkswagen vezére nemrégiben a Frankfurter Algemeine Zeitungnak már azt nyilatkozta, hogy akár lehet is értelme a saját akkumulátor-gyártásnak, feltéve hogy elegendő elektromos autó készül évente.
A VW elektromos autóihoz jelenleg beszállítóktól vásárolja az akkumulátorokat, az e-Golfban például Panasonic akkumulátorokat használnak. Személyautókban használható Li-ion akkumulátorcellákat viszonylag kevés cég fejleszt, ennek ellenére a verseny intenzív. Jelenleg az LG Chem, a Panasonic és a Samsung SDI a három legnagyobb beszállító, és a versenyük eddig is jelentős áresést hozott, ami végső soron az elektromos autók elterjedésének kulcsa lehet.
A VW vezérigazgatója szerint nagyjából akkor válhat időszerűvé a saját akkumulátorgyártó kapacitás kiépítése, ha a termelésnek legalább a negyedét elektromos autók adnák. „Ha éves szinten hárommillió akkumulátorra lenne szükség, akkor lehet értelme egy saját akkumulátorgyár felépítésének.” - mondta Müller. Mivel a Volkswagen nagyjából 2025-re tervezi elérni ezt a villanyautó-gyártási mennyiséget, egyértelmű, hogy hat-nyolc éven belül nem terveznek efféle befektetést.