FőoldalJárműipar

Járműipar

Néhány hónappal az új generációs CLA Coupé után a testvérmodell, az új CLA Shooting Brake első sorozatgyártott példánya is legördült a gyártószalagról a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. A Mercedes-Benz Cars ezzel nemcsak a kompaktautó-generáció két legsportosabb modelljét viszi a megszokott csúcsminőségben az utakra, hanem a rugalmas, hatékony és fenntartható termelés terén is új mércét állít fel. Az új kompakt modellek bevezetésének sorozata, amely 2018 áprilisában Rastattban, az új A-osztály sorozatgyártásának elindításával kezdődött, a CLA Shooting Brake-kel most egy új mérföldkőhöz ért

Eddig ázsiai vállalatoktól szerezték be az akkumulátorokat, ezentúl saját maga fogja gyártani

Az ABB az Európai Unió által finanszírozott, nulla kibocsátású belvízi és tengerpart-menti kereskedelmi célú hajók fejlesztését célzó FLAGSHIP programban betöltött szerepének, és a fejlett hidrogén üzemanyagcella technológiájának köszönhetően tovább erősíti vezető szerepét a tengerhajózási piacon. Az ABB a program keretében üzemanyagcella-alapú energiaellátási és meghajtási megoldást szállít a franciaországi központú Sogestran Group leányvállalata, a Compagnie Fluviale de Transport (CFT) számára épülő tolóhajóhoz. A szállítás tervezett határideje 2021. Az üzemanyagcellához a hidrogént part menti megújuló energiaforrás biztosítja, és a hajó teljes energialánca kibocsátásmentes lesz

A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40-üléses, önvezető buszát. A projekt sikeréhez jelentősen hozzájárult az ABB nehézjárművek töltéséhez kifejlesztett két HVC töltője is

A Laser Bear Honeycombot elsősorban robotikai és mezőgazdasági célokra szánják

Továbbra is a kecskeméti Mercedes-Benz gyár marad a CLA bölcsője: a 2013-ban piacra dobott CLA Coupé nagy sikere után most a kompaktautó-modell második generációjának gyártása veszi kezdetét, elődjéhez hasonlóan kizárólagosan Kecskeméten

Az ABB olyan távvezérelhető, kompakt, fali DC töltőt mutatott be az e-mobilitás kiemelkedő eseményén Münchenben, amely nagy teljesítménnyel képes közvetlenül a jármű akkumulátorát tölteni

Ünnepélyes keretek között átadták a kecskeméti Mercedes-Benz gyár alig egy év alatt felépült, új képzési központját. A 8000 négyzetméteres Mercedes-Benz Academy Kecskemét a Csillag Bölcsőde és Óvoda mellett kapott helyet, az autógyár telephelyének területén. Az épület nagy részét, 6.000 négyzetmétert egy modern felszerelésekkel berendezett oktatócsarnok foglalja el, emellett irodák, oktatótermek és egy 120 fő befogadására alkalmas multifunkcionális tér is várja a hallgatókat és diákokat. Az oktatási központ fogadóterében a diákok munkáit állítják ki, itt kapott helyet például egy egyedi építésű, a tanulók által épített autó is. A gyár meglévő telkén belüli 14.500 négyzetméteres területen 3.500 négyzetméteres parkosított területet, autóparkolókat és kerékpártárolót is kialakítottak

A Bloomberg 2018-as Electric Vehicle Outlook jelentése szerint 2040-re az újautó-értékesítések 55 százalékát, illetve a teljes járműállomány 33 százalékát elektromos autók adják majd. Napjainkban tehát már nem az a kérdés, hogy átállunk-e az elektromos közlekedésre, hanem az, hogy mikor és hogyan megy végbe ez az átalakulás. Ehhez mind a járművek üzemeltetésében, mind a kapcsolódó infrastruktúra kiépítésében fontos lépésekre van szükség, az érintett vállalatoknak pedig számos kérdést kell átgondolniuk

Az Osztrák Szövetségi Vasúttársaság (ÖBB) és a Siemens Mobility közösen fektet be a személyszállítás jövőjébe, melynek keretében közösen fejlesztenek ki elektromos-hibrid akkumulátoros hajtást a vonatok számára. A két vállalat Bécsben mutatta be innovatív pilot projektjük első eredményét: a Desiro ML Cityjet eco prototípusát. Akkumulátoros áramforrással rendelkező vonatként a Cityjet eco alternatívát nyújt a jelenleg elsősorban dieselmotoros meghajtású személyvonatokkal kiszolgált, villamosítás nélküli vasútvonalakon. Az akkumulátoros üzem 50%-kal tudja lecsökkenteni a CO2 kibocsátást a dieselmotoros meghajtáshoz képest. Kiterjedt tesztelést követően a vonat várhatóan a 2019. év második felében fog először üzemszerűen utasokat szállítani

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény