FőoldalArchívumA Motorolának hopp, az LG-nek kopp
2010. november 08., hétfő ::

A Motorolának hopp, az LG-nek kopp

2006 óta először jelentett negyedéves forgalomnövekedést éves szinten a Motorola. A dél-koreai versenytársnak értékesítési problémái vannak a mobil telefonokkal

Az amerikai cég forgalma 2010. III. negyedévében 6 százalékkal, 5,8 milliárd dollárra emelkedett. A nyereségnek szinte az egészét a Motorola hamarosan eladásra kerülő hálózati berendezésgyártó üzletága adta. (Mint arról az ELEKTROnet korábban hírt adott, a Motorola megállapodott a Nokia Siemens Networks-szal, hogy 1,2 milliárd dollárért eladja hálózati berendezésgyártó üzletágát. Az ügylet várhatóan az év végéig lezárul.)

A Motorola 9,1 millió telefonkészüléket értékesített a negyedévben, amiből 3,8 millió volt az okostelefon - ami javulást mutat a második negyedévhez képest. Ezzel a Motorola a harmadik legnagyobb telefongyártó Észak-Amerikában az Apple és a BlackBerry készülékeket gyártó Research in Motion után.

Ezzel egyidőben a dél-koreai LG Electronics (LG) adózott nyeresége 99 százalékkal csökkent a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest - elsősorban a mobiltelefon üzletág egyre halványabb teljesítménye miatt. Az LG a Nokiához hasonlóan a jól jövedelmező okostelefon-piacért folytatott küzdelem vesztese: alulmaradt az Apple-lel és a Samsunggal szemben, és a lapos képernyős tévék piacán kibontakozó egyre élesebb verseny is rontja a helyzetét. Összességében a cég gyorsjelentése szerint az adózás utáni profit a július-szeptemberi időszakban 1,3 milliárd forintnak megfelelő 7,57 milliárd dél-koreai wonra zuhant az egy évvel korábbi 911,3 milliárdról. Az árbevétel 2,1 százalékkal 13.430 milliárd wonra csökkent.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény