Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szöuli tárgyalásai során bejelentette, hogy Magyarországon hozza létre első, Dél-Koreán kívüli gyárát a lítium akkumulátorokhoz szükséges katódok gyártásával foglalkozó EcoPro BM.
A 264 milliárd forint értékű beruházással 631 új munkahely jön létre Debrecenben – írta az MTI. A gyárban évente 108 ezer tonna katódot fognak előállítani, ez 1,35 millió elektromos autó akkumulátorának legyártásához megfelelő mennyiség. Szijjártó Péter kérdésre válaszolva elmondta, hogy a jelenlegi menetrend szerint innentől egy 37 hónapos beruházási időszakkal kell számolni, amely nagyjából 3 év, de ez a teljes kapacitás felfutása. 2 éven belül a beruházás már termelni fog, a harmadik évtől pedig eléri a teljes kapacitását. A kormány vissza nem térítendő támogatást biztosít a beruházáshoz, amelynek mértékét a jövőben hozzák majd nyilvánosságra. Uniós notifikációra lesz szükség, ugyanis a nemzeti hatáskörben adható maximális összegnél magasabb támogatásról állapodtak meg.
Sajtóhírek szerint az EcoPro BM menedzsmentjének a magyarországi befektetésre irányuló döntésében fontos szerepet játszott az, hogy hazánk korábban képes volt arra, hogy elnyerje a Samsung SDI beruházását. A két dél-koreai cég szoros együttműködését jól példázza, hogy Dél-Koreában közös vállalatot hoztak létre EcoPro EM néven annak érdekében, hogy közösen gyártsanak katódot. A 49 ezer négyzetméteres közös gyártóbázis átadására októberben került sor. A dél-koreai üzem éves gyártókapacitása 36 ezer tonna nikkel-kobalt-alumínium (NCA) katódanyag lesz a tervek szerint, amely mintegy 400 ezer elektromos autó akkumulátorának legyártásához lesz elegendő.
Az EcoPro dél-koreai vállalatot 1998-ban alapították. Napjainkra tevékenysége 2 fő területre oszlik: környezetvédelem és IT/energia. 2008 óta a Samsung rendszeres beszállítója, de együtt dolgozik a Hyundai Heavy Industries társasággal is. Az EcoPro BM első olyan vállalat volt Dél-Koreában, amely kifejlesztette és biztosította a katódok tömeggyártását. 2018-ban már 80%-os nikkeltartalmú katódokat tudott gyártani. 2021 első felében 61 400 tonna katódanyagot gyártott. A társaság célja, hogy 2025-re évente 290 ezer tonna katód gyártókapacitással rendelkezzenek globálisan.