Eláruljuk előre: a versenyképesség növekedése az egy éve a Nokiánál dolgozó új vezérigazgató által végrehajtott stratégiaváltásnak és a technológiai fejlesztéseknek, illetve a Huawei európai piacvesztésének tudható be.
A friss értékesítési adatok szerint a napjaink geopolitikai szituációja, valamint a cégnél az elmúlt egy évben végrehajtott stratégiaváltás visszateszik a térképre az egyre gyengébben tevékenykedő finn Nokiát. A mobiltelefonos csődje után a hálózati eszközöket gyártó utódvállalkozás az 5G korszak kezdetének egyik vesztesének bizonyult. Azonban a céghez egy éve visszakerült Pekka Lundmark jó érzékkel alakította át a céget. Lundmark a Nokia reorganizációjával kezdett, melynek részeként több tízezer embert bocsátottak el a vállalattól az elmúlt egy évben. Lundmark új korszakát a cégnél leginkább az azóta elhíresült mondatával lehet jellemezni: „kerül amibe kerül" alapon a Nokia az 5G-s megoldások piacán újra vezető pozícióba kerül majd. A vezetői stratégia ezzel együtt túlmutatott a elbocsátásokkal járó költségcsökkentéseken, így a Nokia az elmúlt időszakban számos új technológiai partnerségi megállapodást kötött, csökkentette a termékek árát, valamint jelentős erőforrásokat ölt a Reefshark fantázianevű vezérlőchip fejlesztésébe, mely hozzájárult ahhoz, hogy a cég rádiós megoldásainak teljesítménye felérjen a konkurenciához.
Ugyanakkor a Nokia felkapaszkodásához tevékenyen hozzájárult az Egyesült Államok és Kína geopolitikai csatározása is, melynek következtében az egykori legerősebb ázsiai ellenfél, a Huawei számos piacról kénytelen volt visszavonulót fújni, miközben az Ericsson a svéd hírközlési hatóság tavaly őszi döntése miatt Kínában jelentős üzlettől esett, illetve eshet el.
Hogy csak ez az egy tényező mennyit nyom a latba, azt jól érzékelteti, hogy a legnagyobb kínai mobilszolgáltató, a China Mobile második 5G-s kiépítési fázisára kiírt tenderének eredményeként az Ericsson korábbi 11%-os beszállítói részesedése 2%-ra csökkent, miközben a Nokia első alkalommal lett 5G-s beszállítói tenderen befutó Kínában – a finn cég a hatmilliárd dollár értékű keret 4%-ára kötött szerződést az operátorral.