A Johnson Electric Group nevű, elektromos motorokat, indítómotorokat és kapcsolódó elektromechanikai alkatrészeket gyártó vállalat bezárja Ózdon működő gyárát. A gyártás leépítése a tervek szerint több lépésben valósul meg, és 2022 áprilisában zárulna – írták a közleményben. Összesen mintegy 800 fő kerül utcára.
A vállalat az MTI-nek eljuttatott közleményében azt írja, hogy az európai gyártókapacitásának átalakítása miatt zárja be autóipari alkatrészeket előállító ózdi gyárat. Közölték továbbá, hogy a vállalat vezetése tisztában van a bejelentés súlyával és az ózdi gyárban dolgozókra gyakorolt hatásával. Ezért szorosan együttműködnek a kormánnyal, a városvezetéssel, a munkaügyi hivatallal és a térség többi munkaadójával annak érdekében, hogy az érintett munkavállalók új munkahelyet találhassanak.
Az ózdi üzem bezárását azzal indokolták, hogy az elmúlt időszakban a piaci kereslet átalakult: a vevők az Ózdon előállított termékek helyett egyre inkább a vállalat automatizált gyáraiban előállított termékeit részesítik előnyben. Ez a piacikereslet-változás okozta azt, hogy az ózdi üzem működtetése gazdaságilag fenntarthatatlanná vált. A fennmaradó alkatrész- és részegység gyártást a Johnson Electric más gyáraiba telepítik át. A Johnson Electric folyamatosan vizsgálja globális gyártási helyszíneit versenyképesség és hatékonyság szempontjából, tették hozzá.
A tervezett ózdi gyárbezárás nem érinti a Johnson Electric hatvani gyáregységét, amely továbbra is fontos szerepet tölt be a vállalat globális termelési láncán belül. A gyártás mellett Hatvanban található a Johnson Electric európai szolgáltatóközpontja, ahol a mérnöki, pénzügyi informatikai, beszerzési és adózási feladatokat látják el. A vállalat a tervek szerint felajánlja majd ózdi alkalmazottai egy részének az áthelyezés lehetőségét Hatvanba.
A magyar kormány 2015 júliusában „Stratégiai megállapodást” kötött a céggel. Ennek alkalmából Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára hangsúlyozta, a Johnson Electric célja egyezik a kormány stratégiájával, szeretnének minél több terméket hatékonyan előállítani, jelentős részét exportálni, stabilan és hosszú távon építeni a magyar munkaerőre.