A Jangce deltavidékén nem kevesebb, mint 11 nagyváros versenyez egymással az elektromos járművek gyártási központjának szerepéért. Kínában a kormányzati statisztikák szerint idén július közepéig 118 vállalat összesen 428 különböző elektromosautó-modellt regisztrált, a gyártók pedig már panaszkodnak a helyi cégeket speciális kedvezményekkel segítő régiós gyakorlatokra. Ezzel együtt a Jangce deltájának környékét tartják az ilyen járművek legnagyobb piacának, tekintettel arra a fejlett felhasználási bázisra, amely a személyautók és a szállítójárművek esetében ugyanúgy kialakult.
Az eddig elsősorban napelem gyártónak ismert kínai GCL Poly Energy a hírek szerint számottevő növekedési lehetőséget lát az elektromos autók terjedésében, és benyomulna a szektorba arra az energiaipari tapasztalatra építve, amelytől versenyelőnyt remél az egyre telítettebb pályán. A vállalat első körben 5 milliárd jüan (több mint 720 millió dollár) értékű beruházást tervez egy Nanking melletti, ökovárosnak nevezett ipari parkban, amelynek az új gyártósorok és raktárak mellett napenergiával ellátott lakónegyedek és közterületi infrastrukturális eszközök is a részei lesznek. A GCL emellett tárgyalásokat folytat az elektromos járműveket gyártó vállalatokkal, hogy az új fejlesztések milyen módon támogathatják az elektromobilitás térhódítását. A projekt vezetője szerint a most belengetett összeg csak egy szélsőségesen konzervatív előirányzat, ami a tárgyalások eredményétől függően egy nagy csomó további beruházással egészülhet ki az ipari ellátási láncon és a támogató létesítményeken keresztül.
Az elektromobilitás azért is nagy lehetőség a GCL számára, mert a kínai kormány a napenergia-termelés tavalyi, rekordot jelentő 53 gigawattos bővülését követően ebben az évben lassított az új telepítések ütemén. Ezzel párhuzamosan az árverseny is igen kiélezett a kínai piacon, ami egyebek mellett azt eredményezi, hogy a GCL – másokhoz hasonlóan – csak fokozatosan állítja üzembe az új kapacitásokat.
A fotovoltaikus (PV) paneleket gyártó cégek globális toplistáját az utóbbi időben teljesen megszállták a kínai társaságok, a korábbi amerikai vagy japán szereplők eltűntek róla. A 2017-es szállításokat tekintve az első tízben-tizenkettőben nem is nagyon találni másmilyen céget. Még a lista harmadik helyén álló Canadian Solar is sokkal inkább kínai, mint kanadai vállalatnak tekinthető – annak ellenére, hogy székhelye Ontarióban található, és a tőzsdén is jegyzik. A toplista érdekessége, hogy a szállítások volumenét tekintve olyan vállalatok is simán szerepelnek rajta, amelyek csak a hazai piacra termelnek. Kína ugyanis önmagában akkora felvevője a napelemeknek, hogy onnan a világszintű termelést tekintve is a legnagyobbak közé ugorhat valaki. Bár az egyes források helyenként eltérő sorrendet állapítanak meg, a GCL-t általában a hatodik legnagyobb piaci szereplőnek jelölik.