Vu Zsi-ji és munkatársai a Csungkingi Műszaki Egyetemről és a szecsuáni Kínai Műszaki Fizikai Akadémiáról az Applied Physics Letters szaklapban tették közzé a fejlesztést bemutató tanulmányukat. A szerkezet működési elve nem bonyolult. A karperec külső burkában egy réztekercs forog egy belső burok körül. Ebben a belső burokban helyeztek el két mágnest, amely forog a viselő csuklómozgására. Ahogy a mágnes a réztekercsen áthalad, az elektromágneses indukciónak köszönhetően feszültséget termel. Minél gyorsabb a mozgás, annál nagyobb áramot termel a karkötő. A karkötő legnagyobb előnye, hogy képes átalakítani a haladó mozgást minden irányban rotációs mozgássá.
A kutatók bemutatták, hogy egyetlen csuklórázásból több mint egy elektromos milliwatt teljesítményt tud az akkumulátorában eltárolni. Ezt az energiát azután fel lehet használni nyomkövetők, okosórák és fitneszkarkötők akkujának a töltéséhez.