Mind a szoftveres, mind a hardveres műszaki értékesítés érintett a leginkább, az Egyesült Államokban egész régiós értékesítési csapatokat rúg ki a cég. A mintázat alapján úgy tűnik, hogy a költségek visszavágása az elsődleges cél, így kimondottan a senior beosztású dolgozókat érinti, tekintet nélkül azok teljesítménymutatóira. Az eufemisztikusan csak „RA" (resource action) néven emlegetett elbocsátáshullámok nyomán a cég általában 90 napos felmondási időt és egyhavi fizetésnek megfelelő végkielégítést ad a dolgozóknak.
Az IBM-nél az elmúlt években rendkívül agresszív elbocsátáshullámok követték egymást, a cég megvált az amerikai dolgozók túlnyomó többségétől és helyettük elsősorban indiai kiszolgáló központokban dolgozó munkatársakkal bővült. Ezek a hullámok azonban a helyi értékesítést érdemben nem érintették, csak az informatikai és üzleti szolgáltatásokat végző, magasan képzett szakembereket. Most úgy tűnik az értékesítés is sorra került, azzal összhangban ahogy a fókusztermékek változtak. Szakértők szerint a cég fokozatosan igyekszik leépíteni a hardveres és szoftveres bizniszeket és helyette az új generációs, jól skálázódó XaaS szolgáltatásokra átállni (ezeket nevezi „kognitív", illetve felhős megoldásként az IBM). Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a régi portfólióval tapasztalatot szerzett szakemberek megtartása (beleértve az értékesítőket) már nem minden esetben szolgálja a cég érdekeit, amely így átképzés helyett az egyszerűbb leépítés mellett dönt.
Az értesüléseket megerősítette az IBM. A cég álláspontja szerint bizonyos pozíciók valóban megszűntek, azonban az érintett munkavállalók számára „a cég más pozíciókat kínált fel vállalaton belül".