A VIZIO a világ egyik legnagyobb okostelevízió-gyártója. A tech-sajtó hetek óta arról hangos, hogy kiderült, titokban adatokat gyűjtött több mint 11 millió tévénézőről, és az információkat jó pénzért eladta különféle cégeknek, a felhasználók tudta és beleegyezése nélkül.
A VIZIO okostelevízióiban van egy Smart Interactivity nevű funkció, amely amúgy programokat ajánl, csak épp arról felejtették el tájékoztatni a felhasználókat, hogy ugyanakkor egy sor adatot is be lehet vele gyűjteni a nézőkről. Fel lehet jegyezni tévézési szokásaikat, azt, hogy milyen csatornákat néznek, az élő műsort vagy inkább a felvettet preferálják, milyen a demográfiai megoszlásuk, megszerezték az IP-címeiket, sőt az irányítószámaikat is. Ezeket az adatokat azután jó pénzért továbbadták, és a harmadik fél célzott hirdetéseket zúdíthatott a mit sem sejtő nézőkre.
Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (Federal Trade Commission, FTC) lépett az ügyben, és 2,2 millió dollárra büntették a VIZIO-t, arra hivatkozva, hogy a VIZIO adatgyűjtése tisztességtelen és megtévesztő volt, sérti az FTC törvényt és New Jersey fogyasztóvédelmi törvényét. A VIZIO nem megy perre, kifizeti a büntetést. Arra is kötelezték, hogy törölje az összegyűjtött adatokat.