FőoldalÜzletA BlackBerry feladta a mobilprofilt
2016. október 03., hétfő ::

A BlackBerry feladta a mobilprofilt

John Chen, a BlackBerry vezérigazgatója korábban többször hangsúlyozta, hogy csak abban az esetben maradhat meg a vállalat mobilos részlege, ha képes önmagában nyereséget termelni. Most betartotta ígéretét. Külső partnerekkel azért még dolgozna az okostelefonos piac egykori csillaga

A kanadai cég augusztus végén zárt pénzügyi negyedéve több szempontból is várakozáson aluli számokat hozott. Így nem okozott különösebb meglepetést, hogy a hivatalos tájékoztatóban már a mobil stratégiai megváltoztatásáról esik szó. Ennek keretében a cégnél teljesen felszámolják az eddig mobilfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó részlegeket.

Ugyan kincstári optimizmussal még azt hangsúlyozza a BlackBerry, hogy külső partnerekkel közösen továbbra is jelen kíván lenni a piacon, ez inkább csak a bejelentés kozmetikázásának tűnik. Az új irány létjogosultságát rögtön egy indonéziai partnercég bejelentésével igyekeznek bizonygatni, de sokkal valószínűbb, hogy mindez csak egy egykor jól csengő márka kimúlásának utolsó, csendes fázisa lesz. További kockázat, hogy a végletesen lesoványított BlackBerryt simán felvásárolhatja egy pénzben bővelkedő rivális, ha éppen úgy tartja kedve. Mindenesetre a befektetők jól reagáltak a bejelentésre, és a cég papírjainak árfolyama felfelé indult a negyedéves jelentés nyilvánosságra kerülését követően.

A cég összbevétele a most zárt negyedévben 334 millió dollár lett, ami sokkal kevesebb a tavaly ilyenkor elért 490 milliónál. Ennél is gyengébb a nyereségesség: az egy évvel ezelőtti 51 milliós profit helyett most 372 milliós veszteséget értek el. A BlackBerry védelmére meg kell említeni, hogy ez a hatalmas mínusz jórészt egyszeri tételeknek köszönhető, és az ezektől megtisztított eredmény nulla körül jár.

Forrás

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény