Sokaknak meglepő lehet, hogy a vizsgált időszakban a meghibásodások nagyobb része (58 százaléka) iOS-es eszközökhöz köthető, ez több mint a kétszerese az előző negyedévi számoknak. Ez az első eset, hogy rosszabb az iOS-es eszközök mutatója, mint az androidosoké.
Ha a modelleket vizsgáljuk, a leggyakrabban az iPhone 6-ok hibásodnak meg (29 százalék), őket követi az iPhone 6s (23 százalék) és az iPhone 6s Plus (14 százalék). A fő problémák, amelyekkel az iOS-esek találkoznak: az appok összeomlása (50 százalék) – a leggyakrabban érintett alkalmazások a Snapchat (17 százalék), az Instagram (14 százalék) és a Facebook (9 százalék), problémák vannak a WiFire csatlakozással, időnként lelassulnak a készülékek, gondok vannak a fejhallgatóval.
Az androidos eszközök a meghibásodások 35 százalékában ludasak, ez javulás az előző negyedév 44 százalékával szemben. A leggyakrabban a Samsung, a Lenovo és a LeEco (LeTV) készülékei romlanak el, a Samsungnál például 26 százalékos a meghibásodási arány, szemben mondjuk a Motorola 11 százalékával. Az androidos eszközöknél a leggyakrabban a kamera romlik el, előkelő helyen áll az akkuk meghibásodása, vannak bootolási és szinkronizálási problémák, és ezeknél az eszközöknél sem ritka az appok összeomlása (23 százalék, szóval messze elmarad az iOS-es 50 százaléktól). A legérintettebbek ebben a Google Play, a Google Contacts Sync és az Address Book.