A Fujitsu még októberben jelentette be, hogy 2016 elejére a többi nagy japán sorstársához (Sony, Toshiba) hasonlóan kiszervezi PC-gyártó üzletágát. A Reuters hírügynökség forrásai szerint a cégek aktívan tárgyalnak PC-s leányvállalataik egyesítéséről, ahogy az korábban a Japan Display esetében is történt. A Reuters által megszellőztetett lehetőséget a Fujitsu nem kommentálta, de a globális PC-piaci viszonyok alapján nagyon valószínű, hogy a japán cégek a közeljövőben ezen a területen is szövetségre fognak lépni. Korábban már hírt adtunk, hogy a Fujitsu a Toshibával arról tárgyal, hogy közös vállalatba szerveznék ki a laptopgyártásért felelős részlegeiket. Egyes hírek szerint a Vaio-t is érdekli a közös cég.
Fujitsu PC-gyártó üzletága a vállalat szerint a legutóbbi teljes (tavaly március végével lezárt) pénzügyi évben 2,5 milliárd dollár forgalmat generált, ami ugyan messze nem jelentéktelen, de a PC-piac nagyágyúihoz képest csak a „futottak még" besorolásra volt elég. A Lenovo a PC-k értékesítéséből ennél nagyjából 11-szer nagyobb bevételre tesz szert, azonban még a Dellhez és a HP-hoz viszonyítva is jelentős a méretbeli különbség, ami a gyártás és globális terjesztés gazdaságosságára is erősen rányomja a bélyegét.
December végén a Fujitsu közölte a szervezeti átalakítás részleteit is. Ezek szerint 2016. február elsejétől a vállalat PC-gyártó divíziója Fujitsu Client Computing (FCC) néven fog tovább működni, teljes önállóságot élvezve, a Fujitsu kizárólagos leányvállalataként. Az új cég a bejelentés szerint minden vonatkozó szerződést és a mintegy 215 millió dollár (26,1 milliárd jen) értékű eszközállományt is örökölni fogja. Érdekes módon a munkaszerződések nem módosulnak, az alkalmazottakat hivatalosan továbbra is az anyavállalat fogja foglalkoztatni.
A racionalizálás nevében a Fujitsu az okostelefon-gyártását is önálló leányvállalatba szervezi. Ez egy szintén viszonylag kicsi, éves szinten 1,3 milliárd dolláros üzletág (az ezen a téren szintén gondokkal küzdő Sony telefongyártásának forgalma úgy évi 9 milliárd dollárra rúg), és a japán belpiacra állít elő termékeket. A Fujitsu Connected Technologies százmillió dollárnyi eszközállományt örököl, továbbá mindkét új leányvállalat kap egy egyszeri 33 millió dolláros tőkeinjekciót is.