Rob Clark, az Epson Europe igazgatóhelyettese szerint a vállalat továbbra is elkötelezett az európai piacok felé és a régiónak fontos szerepet szán a folyamatban lévő stratégiaváltása során, amikor az Epson a fogyasztói piacokról az üzleti szférára helyezi a hangsúlyt. A cég új befektetéseivel a vállalati infrastruktúra fejlesztésére, valamint az IT és marketing területekre koncentrál majd, miközben várhatóan 10 százalékkal növeli munkavállalóinak számát.
„A globális befektetések elengedhetetlenek Európa, a Közel-Kelet és Afrika kulcsfontosságú országaiban, hogy a cég ezeken az üzleti piacokon is fenntarthassa növekedését közép- és hosszú távon” – fogalmazott Rob Clark. „A mostani befektetéssel növeljük az Epson versenyképességét Németországban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban, új irodákat nyitunk Berlinben, Münchenben, Lisszabonban és Madridban is.”
Az európai piacokon tervezett növekedés középpontjában a WorkForce Pro és WorkForce Pro RIPS (cserélhető tintatartályos rendszerű) üzleti felhasználásra szánt tintasugaras nyomtatók állnak, amelyeket a vállalat 2014-ben vezetett be a piacra. Az ipari tintasugaras nyomtatóknál már bizonyított, saját fejlesztésű PrecisionCore nyomtatófej technológia beépítésével a WorkForce Pro nyomtatók alkalmassá váltak a lézernyomtatók leváltására a közepes- és nagyvállalati szegmensben.
Az IDC piackutató jelentése szerint az üzleti tintasugaras készülékek 38 millió eurós piaci potenciállal bírnak Európában, és 2014-ben minden negyedik, irodai felhasználásra értékesített nyomtató (2.2 millió darab) üzleti tintasugaras technológiával rendelkezett. Az Epson szerint az új generációs, gyors és energiahatékony üzleti tintasugaras nyomtatók előtt nyitva áll az európai piac, hiszen a nagyvállalatok mellett különösen az egészségügyi, az oktatási és a közigazgatási szektorokban várható elterjedésük a következő öt-tíz évben.
„Az üzleti felhasználásra szánt tintasugaras nyomtatás nagy növekedési potenciált jelent az Epson számára Európában” – összegezte Rob Clark. „A korábbi üzleti sikerekre épülő új befektetések tovább erősítik a kapcsolatunkat üzleti partnereinkkel és vásárlóinkkal.”