A The Verge-nek adott nyilatkozatában Chen elárulta, hogy a következő évben 5 millió eladott okostelefonnal látná biztosítottnak a divízió életben maradását. Amennyiben ez nem történik meg, úgy szóba jöhet az, amit már régóta sutognak: megszabadulnak a presztízsből megtartott, de valójában egyre terhesebb üzletágtól. Mindez kísértetiesen hasonlít a Sony vezér napokban adott nyilatkozatához, amiben a CEO szintén egy évet adott a mobil divíziónak arra, hogy összekapja magát.
A BlackBerry legutóbbi negyedéves pénzügyi jelentéséből tudjuk, hogy három hónap alatt 800 ezer készüléket adott el a cég, ami önmegában még nem ad semmi esélyt sem az éves 5 millióra. A cég nagy reménysége a Priv, egy Android rendszerű BlackBerry okostelefon, ami talán megnyomhatja az eredményeket, amire egyébként a képességeiből és kialakításából kiindulva meg is van az esély.
Chen ugyan nem mondta ki, de nagyon valószínű, hogy a soros, éves kísérletek utolsó felvonásáról beszélünk. A klasszikus BB készülékeket egyelőre nem dobták el, egyes réteg piacokon (egészségügy, kormányzati területek) még mindig keresettek a BB 10 alapú mobilok, az Android bevonásával azonban talán szélesíthető ez a kör. A stratégia fontos eleme, hogy a Priv egy sor speciális, BlackBerry-hez köthető biztonsági, kommunikációs megoldással érkezik, ami talán elég lesz a márkától elfordult vásárlók aktivizálásához és az újdonságot keresők érdeklődésének felkeltéséhez. Ahogy a Sony esetében, itt is egy év van arra, hogy eldőljön a John Chen és a BlackBerry mobilok sorsa.
De mielőtt túlságosan sok bizalommal lennénk a projekt iránt, figyelembe kell venni a vételárat is. A nem hivatalos források úgy tudják, hogy a gyártó által javasolt végfelhasználói ár közelíteni fogja az 1000 dollárt – ami azért nem kevés pénz még Amerikában sem.