FőoldalÜzletMobiltelefon gyártás: Kína nagyon jön
2014. augusztus 01., péntek ::

Mobiltelefon gyártás: Kína nagyon jön

Az IDC „Mobile Phone Tracker" 2014. II. negyedévi felmérése szerint a kínai gyártók előretörésének vesztese egyértelműen a még mindig piacvezető Samsung

A vállalatok ebben az időszakban a tavalyi második negyedévhez képest 23,1 százalékkal több, 295,3 millió okostelefont szállítottak le, amivel új rekord született. Az előző három hónaphoz képest a piac 2,6 százalékos növekedést mutatott. Az elemző cég arra számít, hogy a mobil eszközök, főleg a belépő kategóriás mobilok iránti kereslet nem hogy lanyhul, de erősödni fog, így a következő negyedévben elsőként fogják átlépni a cégek a bűvös 300 milliós darabszámot.

Az IDC úgy látja, hogy több mint egy tucat olyan mobilgyártó van olyan helyzetben, amely potenciálisan oda tudna érni a toplista első öt helyének valamelyikére. Ezek nagy része ugyanazon az országon belül működik, és legtöbbjük azt tervezi, hogy az otthoni sikerek után megpróbálkoznak a saját piacukon kívüli területekkel. Ezzel egyértelműen a kínai iparra és annak szereplőire utaltak, amelyek már most jelentős konkurenciát jelentenek a globális gyártókra. Az IDC elemzői azt emelték ki az eredményekkel kapcsolatban, hogy a kínai gyártók sokkal gyorsabban és hatékonyabban tudtak reagálni a hagyományos mobilok visszaszorulására, illetve az őket helyettesítő low end okostelefonok iránti hatalmas igényre.

Az öt vállalat által produkált számokból könnyen kiolvasható, hogy a kínai cégek erősödését elsősorban a Samsung sínylette meg, mivel a koreaiak nem csak piaci részesedést veszítettek, hanem ténylegesen kevesebb terméket szállítottak le. A Samsung annak ellenére veszített 7 százalékot részesedéséből, hogy ő nyújtja a legszélesebb termékportfóliót, és a legújabb csúcskészülék, a Galaxy S5 iránt is élénk érdeklődés mutatkozott. Az elemzők szerint a gyártónak sokkal jobban figyelnie kellene a helyi feltörekvő márkákra, akik sokkal olcsóbban kínálnak legalább olyan jó minőségű mobilokat, mint a Samsung.

Az Apple jól tartotta magát ebben a hagyományosan gyenge negyedévben, ami a BRIC (brazil, orosz, indiai, kínai) piacokon nyújtott kiemelkedő teljesítménynek köszönhető. A várakozás szerint innentől még nagyobb ugrás várható, főleg annak fényében, hogy ősszel végre érkezhetnek a megnövelt kijelzős iPhone-ok.

A negyedév legnagyobb nyertese egyértelműen a Huawei. A duplázás azért jött össze, mert a vállalat kihasználta a 4G/LTE képes mobilok iránti megnövekedett igényt (Ascend Mate 2 4G, Ascend P7) a kínai piacon, a többi országban pedig elsősorban az olcsó, Y sorozat készülékeivel értek el sikereket. A Lenovo szintén sikeresen küzdött meg a helyi gyártókkal, ami mellett háromszorosára növelte a Kínán kívüli, azon belül is a fejlődő országokba leszállított készülékeinek számát.

A lista ötödik helyezettjeként az LG pár napja fényes eredményekről számolt be, amit az IDC adatai is alátámasztanak. A kisebbik koreai gyártónak a volument sikerült ugyan növelnie, de a részesedése lényegében változatlanul 5 százalék körül maradt. A G3 nagyon jó eredményeket ért el Koreában, a világ többi részében, köztük az USA-ban azonban az olcsóbb L sorozat, annak is az L70-es tagja segített a vállalatnak befutni az ötödik helyre.

Forrás

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény