Bár ahogy a grafikonból is látszik, a piac évek óta zsugorodik, de a Sony számára így is komoly PR-értékkel bír, hogy mindenki másnál nagyobb gyártó lett. A nyilvánosságra hozott eladási számok alapján a Sony összesen 18,7; a Nintendo 16,3; míg a harmadik Microsoft 11,5 millió darab játékkonzolt értékesített az első negyedévben.
A zsugorodás egyik oka, hogy a kézikonzolok kategóriáját gyakorlatilag teljesen eluralták az okostelefonok és táblagépek, hiszen ezeken is remekül lehet játszani, így nincs szükség még egy extra kütyüre. Nem véletlen, hogy a Sony is nemrégiben jelentette be, hogy felhagy a PSP gyártásával. Ez azonban már nem fogja nagyban befolyásolni a későbbi eredményeket, hiszen idén már kétszázezret sem ért el a leszállított PSP-k száma.
Miközben több elemző is sürgette és konkrét ajánlattevő is akadt, a cég szórakoztató üzletágának eladását határozottan cáfolta a céget két éve irányító Hirai Kazuo. A vállalatvezető egy részvényesekkel tartott megbeszélésen kérdésre erősítette meg, hogy a vállalatnak nincs szándékában megválni a divíziótól. Azaz a konzolok nem jutnak a Vaio termékcsalád sorsára. (A hazai piacon is jól ismert PC márka kivált a vállalatból, a Japan Industrial Partners a jövőben kizárólag a japán piacon kívánja értékesíteni a VAIO márkájú gépeket, és csak akkor lépne be újra fontosabb területekre, amennyiben sikerült pozitív eredményeket elérni és stabilizálni az üzletág működését. A Sony bejelentésében többek között azzal indokolja a döntést, hogy a globális PC piacot érintő kedvezőtlen változások nem hagytak más választást a vezetőség számára, viszont arról gondoskodni fognak, hogy a vásárlók továbbra is megkapják a terméktámogatást, aminek érdekében 250-300 alkalmazott is követi a gyártást a JIP-hez.)