A kar informatikai képzésében kiemelt hangsúlyt kap a hallgatók szoftvertervezési és fejlesztési képességeinek felépítése. A 24 órás programozási verseny a megszerzett tudás nyilvános bemutatását és a legjobbak kiemelkedését biztosítja. A Műszaki Informatikai Kar az oktatás során, tantárgyaiban is, folyamatosan olyan kihívások elé is állítja a hallgatókat, melyek technológia és módszertani ismeretek mellett a munkaerő-piaci versenyképességüket alapvetően meghatározzák. Ilyenek például a problémamegoldó készség, a kreativitás, valamint a hatékony együttműködés csapatmunkában. Eredményül, a Műszaki Informatikai Kar diákjainak többsége már végzés előtt állásajánlatot kap, és egy közelmúltban megjelent felmérés szerint az ország összes felsőoktatási intézménye és összes szakát figyelembe véve a Pannon Egyetemen végzett informatikusoknak a legmagasabb a kezdő átlagfizetése.
A versenyen a csapatok feladata egy robot mentális felkészítése volt egy virtuális paintball bajnokságra. A 24 óra alatt a csapatok által fejlesztett egy-egy robotnak képessé kellett válnia arra, hogy felhasználói beavatkozás nélkül feltérképezze a virtuális arénát (ha úgy tetszik a „mátrixot") amibe egy-egy küldetés során csöppen, majd a felbukkanó többi robotot átszínezze a saját színére. A játék célja, hogy egy robot minél tovább megőrizze a saját színét, és egy időben minél több másik robot is az ő színét viselje. A verseny 24 órája alatt a versenyzők kipróbálhattak különböző felderítési és útkeresési stratégiákat, előkészítő küldetéseken tehették próbára az általuk felkészített robotok tudását.