FőoldalÜzletErő és Motiváció
2014. március 17., hétfő ::

Erő és Motiváció

Nagy örömünkre lehetőségünk volt interjút készíteni Fabio Taianával, az Alpha Europe kereskedelmi elnökhelyettesével. A beszélgetés célja az volt, hogy betekintést nyújtson az Alpha fejlődési irányába, egy jó nevű márkáéba, amely a nemzetközi elektronikai piacokon régóta ismert

— Megkérhetem, hogy mondjon valamit a Cookson szétválásáról Alent és Vesuvius társaságokká?
— 2012. december 19-ével megszűnt a Cookson Group plc. A szétválás két különálló társaságot hozott létre, az Alent plc és Vesuvius plc társaságokat. Mindkettő önálló stratégiai, tőke- és gazdasági jellemzőkkel bír. Az Alent mozaikszó az Alpha és Enthone cégek nevéből keletkezett, amelyek vezető globális gyártói az elektronikai szerelési és felületkezelő bevonatrendszer-anyagoknak. A változás lehetővé tette az Alent menedzsmentjének és igazgatótanácsának, hogy a „központi célpiacán" való működés módjára tudjon összpontosítani. Ez a célpiac elsődlegesen az elektronikai szereléstechnológiai ipar.

— Remek. Ezek alapján mit tud mondani az Alpháról?
— Az Alpha, vagy korábbi nevén Alpha Metals, világvezető az innovatív elektronikai szereléstechnológiai anyagok fejlesztésében, gyártásában és értékesítésében. Az Alpha szállít forraszpasztát, stencileket, nyomtatókéseket, stencil- és paneltisztító anyagokat, forraszrudakat, tömör forraszhuzalokat, folyasztószeres forraszhuzalokat, folyasztószereket, SMD ragasztót, félvezető tokozóanyagokat, valamint BGA és CSP golyókat. Az Alpha valódi globális szervezet, kutató-fejlesztő bázisokkal, irodákkal és gyárakkal a világ minden nagyobb elektronikai piacán. Ez teszi lehetővé cégünknek, hogy példaértékű támogatást nyújtson a teljes szerelési folyamatrendszer páratlan ismeretének hátterével.

— Mi az Alpha pillanatnyi pozíciója Európában? Melyek az Alpha növekedési tervei?
— Az Alpha az Európában sok iparágat érintő válsággal szembemegy a folyamatos növekedésével és fejlődésével. A növekedés fő lehetőségeit tekintve az Alpha időt és erőforrásokat leginkább a következő három területre helyez:

  1. Az Alpha a gyors növekedésű piaci szegmensekre összpontosít, mint az autóipari elektronika, LED-világítástechnika és a napelemes rendszerek. Ezeken túlmenően a teljesítmény-félvezetők „die attach" alkalmazásainak fejlett anyagai vonatkozásában is a kutatás élvonalában vagyunk, ami az Argomax szinterezhető anyagválasztékunkhoz és alacsony nyomáson szinterezhető megoldásokhoz vezetett. Ezek segítenek a kész eszköz teljesítmény- és megbízhatóságnövelési trendekhez való igazodásban.
  2. Befektetés a fejlődő piacokba Kelet-Európában (különösen Lengyelországban, Oroszországban és Ukrajnában) csakúgy, mint Észak-Afrikában.
  3. Az Alpha jelenléte széles körű Európában, vevői ügyfélmenedzserek, folyamatmérnökök és viszonteladók csoportjaival. Ez biztosítja, hogy az Alpha szervezetét és szolgáltatási képességeit illetően megfelelhessen a különböző vevői igényeknek. Magasan képzett munkavállalóink a fejlődő technológiák igényeivel lépést tartó és a vevői gyártási folyamatok optimalizálására, kihozatal- és kapacitásnövelésre, minőségjavításra alkalmas megoldásokat fejlesztenek és kínálnak. Ez a gyakorlatias és segítő megközelítés több versenytársétól különbözik, amelyek a leépítéssel operálnak.

— Az Alpha érzékelhetően növekszik és folyamatosan gyors ütemben fejleszt. Hogy érik el ezt a recesszió ellenére?
— 1872 óta, amikor fémöntészetre és -finomításra megalakult cégünk, az Alpha a legmagasabb minőségű forraszanyagok fejlesztésének és gyártásának szentelte minden erejét. Ezzel párhuzamosan törekszünk vevőink költségeinek csökkentésére, és ezt egyértelműen megfogalmazott küldetés és etikai normák mellett érjük el. Kutatás-fejlesztésbe, új piacok bevonásába és munkatársaink fejlesztésébe fektetünk be. Előretekintő módon a sajátmárkás berendezésgyártókkal (OEM-ek) működünk együtt, hogy biztosítsuk termékfejlesztésünk időszerűségét és azt, hogy OEM-partnereink elérhessék technológiai fejlesztési céljaikat. Innovatív termékeink sikeresek a vevői jóváhagyási rendszerekben, és megelőzik versenytársaikat. Az Alpha széleskörűen ismert márkanév, amelyet azon üzletviteli módszereink hitelesítenek, amelyeket a nemzetközi piac folyamatosan pozitívan igazol vissza. De a márka ismertsége mindenekelőtt értékesítési számainkban mutatkozik meg.

— Hogyan lehet ezt a sikeres működést fenntartani, és hogyan látja 2014-et?
— Hiszünk benne, hogy az autóipari szegmens fontos a fenntartható sikerességünk szempontjából. Az összetettség és időzítés, ami az autóipari sikerességhez szükséges, azt jelenti, hogy a befektetés, hosszú távú tervezés és erős partnerkapcsolatok a vevőkörrel nagyon lényegesek. Ma a megelőző időszak kemény munkájának gyümölcseit szüreteljük. Az Alpha elkötelezettségét ezen létfontosságú partnerkapcsolatokban az mutatja, hogy olyan új anyagok kutatás-fejlesztésébe fektet, amelyek kiterjesztik a teljesítmény és megbízhatóság határait, és a felhasználók összköltségét csökkentik. Új projektjeinknek nagyjából 70%-a az autóipari szektorból származik. A teljesítmény-félvezető alkalmazások die-attach folyamatában magasabb teljesítmény és megbízhatóság mellett használható Argomax szinteranyagok kifejlesztése és bevezetése is ezt a szektort célozza.
Ahogy az autóiparhoz, az Alpha ugyanúgy igazodik más, gyors növekedésű célpiacok igényeihez is, mint a LED-világítástechnika, megújulóenergia-átalakító rendszerek, fogyasztói elektronika és telekommunikáció.
A különlegesen tervezett anyagaink, köztük folyasztószerek, szalagok és folyasztószerrel bevont szalagok a napelemespanel-összeszereléshez mutatják, hogy az Alpha felkészült a panelgyártó vásárlóink költségcsökkentési kihívásaira. Ezekkel bizonyára részesülünk ezen szegmens várható megújuló növekedéséből Európában.

— Jól értesültek hallhatnak változásokról az Alpha működésében egyes országokban. Elmagyarázná ezeket?
— Olyan tényezők, mint a globalizáció, megváltoztatják az elektronikai termelő kapacitások súlypontját, és az Alpha jól adaptálja önmagát ezen változásokhoz. Mindig úgy ismertek bennünket, hogy magas szintű szolgáltatást és támogatást nyújtunk vevőinknek. Ezt fenn kívánjuk tartani a jövőben is. Új termékeink és piacaink szempontjából stratégiailag fontos vevők részére egész Európában továbbra is közvetlen kereskedői támogatást nyújtunk.
A többi partnerünknek olyan ellátási láncot alakítunk ki disztribútorok bevonásával, hogy a változó piacokon rugalmasak maradhassunk és magas szintű kiszolgálást tudjunk nyújtani. Ezen disztribútoraink nagy tudást szereztek termékeinkről és vevőink folyamatairól, ezáltal képesek az Alphától megszokott magas szintű szolgáltatásokat nyújtani. Disztribútorainkat a kiterjesztett szervezeti struktúránk szerves részeként tekintjük. Számos országban ők az Alpha arca, és stratégiailag fontos, hogy fenntartsák a rólunk korábban kialakított képet. Ezt az üzleti modellt terjesztjük most ki Olaszországban, Franciaországban és Németországban, erősítve disztribútoraink szerepét. Ez folytonosságot biztosít Európában a piaci jelenlétünkben.

— Mondana további példákat előnyökre, amelyek a disztribútori partnerségből fakadnak? Esetleg van korábbi munkatapasztalata ezzel a modellel?
— Ahogy említettem, az európai működésünkben próbálunk folytonosságot fenntartani, és a rendszert már sikeresen működtetjük az Egyesült Királyságban, Írországban és Hollandiában néhány éve. További országokban a vevőkör kiszolgálása elsődlegesen disztribútorainkon keresztül történik. Az Alpha támogatja a vevők egyedi igényeinek kielégítését, és ehhez igazítja közvetlen, vagy viszont­eladón keresztüli kiszolgálásukat. A viszont­eladók fejlesztése a vevők kiszolgálásában betöltött nagyobb szerepvállalás érdekében nekik is segít erősíteni piaci jelenlétüket, és rugalmasabb, teljesebb szolgáltatást tudnak nyújtani. Sokszor vevőink viszonteladóinktól szélesebb termékpalettáról válogathatnak, mintha csak az Alphától vásárolnának. Ezáltal vevőink csökkenthetik beszállítóik számát, és a viszonteladó is jobban koncentrálhat az egyedi vevői igényekre. Azáltal, hogy ezt a modellt Olaszországban, Franciaországban és Németországban kiterjesztjük, valójában erősítjük az Alpha szervezetét és képességét, hogy még magasabb szintű vevőkiszolgálást nyújtsunk ezeknek a piacoknak.

— Gondolja, hogy ezek a változások, habár nem gyökeresek, félreérthetőek lehetnek az iparág szereplői számára?
— Nem. Fontos, hogy vevőink megértsék céljainkat ezen változások mögött és az előnyöket is, melyeket ezek következményeként szereznek. Most van itt az idő, hogy ezeket meglépjük, és viszonteladóinkkal és vevőinkkel egyaránt megszilárdítsuk kapcsolatunkat. Szeretném hozzátenni, hogy a műszaki támogatás és az új fejlesztésű termékek bevezetése mindig is az Alpha szervezete által szervezett és megvalósított tevékenység lesz, még ha be is vonjuk viszonteladóinkat. Meg kell ismételnem, hogy az Alpha európai szervezete jó helyzetben van, hogy tovább növelje piaci részesedését.

Az Alpha honlapja

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény