A gyártók versenyében a második az Apple 13 százalékra becsült bevételarányos részesedéssel, amit szorosan követ a Samsung 12 százalékkal. Valószínűsíthető, hogy a Samsung valószínűleg rövidesen átveszi a második helyet, mivel rendre több okostelefont ad el, mint az Apple. A Strategy Analytics adataiból kiderül továbbá, hogy a kínai chipgyártók, a MediaTek és a Spreadtrum összesen az eladások volumenének negyedét adják, köszönhetően az olcsó kínai noname telefonok nagy népszerűségének.
A volumenarányos részesedést tekintve a tabletek piacán is komoly szereplőnek számítanak a kínai gyártók, amelyek összesen 29 százalékot szereztek meg az első negyedévben. A MediaTek chipjei bekerültek olyan gyártók termékeibe, mint az Acer, az ASUS és a Lenovo, a cég jó helyzetben van ahhoz, hogy az iPaden kívüli szegmensben meghatározó szereplővé nője ki magát. A tabletek esetében is elsősorban a noname modellek piaci sikereinek köszönhető a javuló kínai pozíció.
A tabletekbe szánt chipek szegmensét egyébként az Apple uralja, mivel az iPad még mindig a legnagyobb példányszámban értékesített tablet, pedig az operációs rendszerek terén már az Android vezet. A Texas Instruments volt a második, megelőzve az ötszörös növekedést bemutató Samsungot. A negyedik helyet az NVIDIA, az ötödiket pedig az Intel birtokolta.