A felvásárlás illeszkedik a távközlési cég azon terveibe, melyek szerint a műsorszórási szolgáltatások piacán is jelentősen növelné érdekeltségeit. A cég menedzsmentje ezt azzal indokolja, hogy a médiapiac jól kiaknázható szinergiákat biztosítana az Ericsson kommunikációs technológiák és szolgáltatások terén elért eredményeivel. Az Ericsson 2007-ben létrehozott műsorszórási szolgáltatási üzletágát tavaly tavasszal már megerősítették egy felvásárlással: akkor a Technicolor broadcasting technológiai céget szerzett meg.
Az Ericsson nagy lehetőséget lát a televíziós és médiapiacban. Az Ericsson szerint a közeljövőt az interaktív, az on-demand tartalomelérés, a kommunikációs, széles sávú és médiatechnológiák összeolvadása, valamint az IP- és mobilhálózatok felhasználása jellemzik majd. A videótartalmak a legnagyobb részét adják a mobilhálózatok forgalmának, és ez a várakozások szerint 2018 végéig évente 60 százalékkal növekszik.
A Red Bee Media elődjét 2002-ben hozta létre a BBC a szolgáltatásértékesítés céljából. Mára a cég sokoldalú, vezető vállalattá nőtte ki magát, világszerte növekvő ügyfélbázissal. Médiaszolgáltatások széles körét kínálja a főbb műsorszolgáltatóknak és szélessávú médiaplatformoknak. A kiváló minőségű playout szolgáltatásairól ismert cég egyben Európa legnagyobb metaadat-szolgáltatója is, évente több mint 100 ezer óra feliratozást szállít a műsorszolgáltatóknak. Jelenleg ezerötszáz magasan képzett alkalmazottja van, akik az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban és Ausztráliában található egységekben dolgoznak.
Az Ericsson hasonlóan cselekedett, mint a napokban a Samsung.