FőoldalÜzlet37 millió felhasználó esett áldozatul az adathalász támadásoknak
2013. július 05., péntek ::

37 millió felhasználó esett áldozatul az adathalász támadásoknak

A Kaspersky Lab „Adathalász támadások evolúciója 2011 és 2013 között" című felmérése szerint az elmúlt 12 hónapban, 19,9 millióról 37,3 millióra nőtt az adathalász támadások száma. A felmérés kimutatta, hogy a felhasználók azon 87 százalékát érintették a támadások, akiket már korábban is céloztak a kiberbűnözők a Facebook, a Yahoo, a Google és az Amazon felületein. A 2013 júniusában végzett tanulmány eredményeit a Kaspersky Security Network cloud szolgáltatásának segítségével végezték el a Kaspersky Lab szakemberei, amelyből jól látható, hogy a spam e-mailek egy része gyors növekedésnek és mutációnak indult a kiberbűnözők új és változatos módszerei miatt

A főbb kutatási eredmények röviden

A célpontok

  • A 2012-2013 között indított adathalász támadások átlagosan napi 102 100 embert érintettek világszerte, amelynek értéke kétszer annyi mint a 2011-2012 között időszakban.
  • Az adathalász támadásokat leggyakrabban Oroszország, az Egyesült Államok, India, Vietnám és az Egyesült Királyság állampolgárai ellen indították.
  • Vietnám, az Egyesült Államok, India és Németország területén megduplázódtak az adathalász támadások száma, az előző évhez képest.

A támadók

  • A legtöbb adathalász szervert az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Németország, Oroszország és India területén regisztrálták.
  • Az egyedi támadások (hamis weboldalak, szerverek) száma háromszorosára emelkedett 2012 és 2013 között.
  • Az egyedi támadások több mint felét (56%) mindössze 10 országban azonosították, ami azt jelenti, hogy a támadók rendelkeznek egy „hazai bázissal", ahonnan a támadásokat indítják.

A célpontok

  • A Yahoo, Google, Facebook és az Amazon alkalmazásait támadták a legtöbbször az adathalászok, ami számszerűsítve az adathalász támadások teljes értékének 30 százalékát jelenti.
  • Az adathalász támadások 20 százalékánál másolták le banki és más pénzügyi szervezetek weboldalait a csalók.
  • A Top 30 célzott weboldalak között olyan nevek szerepelnek, mint az American Express, PayPal, Xbox Live és a Twitter.

Az internetes csalás, az adathalászok egyik legelterjedtebb módszere, amelynek segítségével a már egy meglévőhöz teljesen hasonló és népszerű, ám hamis weboldalakat (e-mail levelezőrendszer, internetes bankfelület, közösségi oldalak) hoznak létre, amelyek segítségével elhitethetik az áldozatokkal, hogy a valós oldalon járnak. A gyanútlan felhasználók megadják a személyes adataikat, valamint a titkos jelszavukat, a már jól megszokott módon, azonban ezeket az adatokat ekkor a rendszer továbbküldi az illegális szervereknek. A csalók ezt követően az áldozatok ellopott adataival további anyagi károkat tudnak okozni, valamint a csalás következtében potenciális célpontjai lehetnek nem kívánatos fertőzött leveleknek és személyes adataikat továbbértékesíthetik más személyeknek.

Spameken keresztül érkező adathalász levelek kevésbé ártalmas módszerként voltak számon tartva igen hosszú ideig. Azonban a felmérések adatai megerősítik, hogy az adathalász támadások súlya mára eléri azt a jelentős szintet, hogy igen veszélyes fenyegetettségnek kell tekinteni. Az összes regisztrált adathalász támadás mindössze 12 százaléka volt levélszeméten keresztül kiküldve az áldozatokhoz. A további 88 százalék adathalász támadás hivatkozások segítségével jutattak el az áldozatokhoz, amelyek böngésző vagy üzenetküldő rendszerek (Skype) segítségével értek célba.

A Kaspersky Lab honlapja

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény