"Büszke vagyok arra, hogy a dél-kelet európai országok piacait irányító LG Electronics Magyar Kft. fennállásának huszadik évét ünnepelhetjük. Vállalatunk továbbra is hisz a régiós központok megtartásában." - nyilatkozta az évforduló kapcsán Young Woong Lee, az LG Electronics Magyar Kft. ügyvezetője, majd hozzátette - "Ez az évforduló kiváló alkalom arra, hogy kifejezzük köszönetünket a partnereink és dolgozóink felé, akik ez alatt az idő alatt munkájukkal hozzájárultak a vállalat sikereihez. Remélem, hogy ez az első 20 év csak a kezdet és meg sem állunk egészen 100-ig."
Az LG Electronics és magyarországi központú leányvállalatának története
Az LG Electronics története 1958-ban kezdődött, amikor az akkor még GoldStar néven működő vállalat megalkotta Korea első rádióját. Abban az időben a civilizáció szimbólumát jelentő rádió kifejlesztésével a cég elsőként használt hazai gyártású alkatrészeket, az elkövetkezendő egy évben pedig lerakta a koreai elektronika iparág alapjait. A GoldStar volt az első, amely létrehozott külföldi leányvállalatot, K+F és formatervezési központot, illetve ügyfélszolgálatot működtetett. A vállalat a világ elektronikai iparának élvonalába küzdötte fel magát és egyben Korea egyik vezető vállalata lett. Mára 120 országban folytatja tevékenységét világszerte, és több mint 93 000 alkalmazottat foglalkoztat, ebből 120-at a 20 éve működő magyar központban.
A Korea elektronikai iparát megalapító multinacionális vállalat még GoldStar Magyar Kft. néven hozta létre magyarországi leányvállalatát 1992-ben. Akkoriban Ki Wan Kim ügyvezető irányításával kezdődött el a munka a fővárosban, a Deák Ferenc téren lévő irodaházban. 1994 az első teljes üzleti év volt, amikor még csak tévét, videólejátszót, audio berendezéseket és lakossági légkondicionálókat forgalmazott hazánkban és a régió export országaiban, 50-50%-os arányban. 1995-ben mérföldkőhöz érkezett a vállalat: a márka neve GoldStarról LG Electronics-ra változott, amely magával hozta a cégnév váltást is, így a magyarországi központú leányvállalat neve LG Electronics Magyar Kft. lett.
1996-ban elindult a monitorok értékesítése és az előző évhez képest megduplázódtak az eladások, ami közel 5 milliárd forintos forgalmat eredményezett. Egy évvel később, 1997-ben a dolgozók birtokba vették a már saját tulajdonú Könyves Kálmán körúti székházat, ahol az iroda és a raktár még egy épületben volt. Egy év sem telt el, a márka megerősödésének és az eladások növekedésének hála, az itt tárolt termékek kinőtték a nekik szánt területet és a Harbor Parkba költözött át a teljes hazai raktárkészlet. Ezt követően 10 milliárdos forgalmat generált a régióban a magyarországi központú LG azzal, hogy 1998-ban egy évre átvette a monitorok disztribúcióját a német leányvállalattól.
További nagy előrelépést hozott 1999-ben a Flatron típusú tévék és monitorok forgalmazása, előbbiből 80 ezret, utóbbiból 50 ezret értékesített a régióban a vállalat. Ekkor a monitorok és a lakossági légkondicionálók terén is piacvezető volt az LG Electronics, úgy, hogy akkoriban kevesebb, mint 30 fő dolgozott a budapesti székházban. 2010-re a Flatron sikere 10 milliárd forintos forgalmat és 35%-os piaci részesedést hozott a belföldi piacon. 2001-ben megnyílt a prágai iroda, amely a cseh és szlovák piacot koordinálta, valamint útjára indult a mobilkommunikációs divízió is, melynek hatására a forgalom 25 milliárdra ugrott.
A lakossági légkondicionálók terén 2002-ben is sikereket könyvelhetett el az 50%-os piaci részesedéssel. Az év során új ügyvezető érkezett a céghez, 40 főre emelkedett a dolgozók száma. Az értékesítés és marketingtevékenység hatékonyságának növelése érdekében a következő években képviseleti irodákat nyitottak Bulgáriában, Horvátországban és Szerbiában. A hazai LG életében nagy változásokat hozott a 2008-as és a 2009-es év, hiszen új és az előzőnél sokkal nagyobb bemutatóterem épült és átadásra került egy nemzetközi konferenciák megtartására alkalmas auditórium is.
A jelen...
Az LG Electronics mára világszerte, így hazánkban is négy fő területen folytatja tevékenységét, amelyek a mobilkommunikáció, a háztartási elektronika, a légkondicionáló és energetikai megoldások, valamint a szórakoztatóelektronikai divízió (utóbbihoz tartozik az üzleti felhasználású elektronika is). A hazai leányvállalat feladata a belföldi piacon való értékesítésen túl, 8 délkelet-európai ország (Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Macedónia, Albánia, Bulgária, Montenegró és Koszovó) LG termékekkel való ellátása illetve az ottani kirendeltségek kereskedelmi, marketing valamint logisztikai irányítása. A cég 9 országot lefedő 2011-es éves árbevétele több mint 50 milliárd forint volt, amelynek negyedét a magyarországi bevétel tette ki.
"A siker érdekében azt az üzletpolitikát követjük, hogy állandó raktárkészlettel, szállítási képességgel és a piaci viszonyokat követő rugalmassággal támogatjuk a kereskedelmi partnereinket. A dél-kelet európai régiót Magyarországról látjuk el termékekkel nagyrészt helyi disztribútorokon keresztül, ezért a fő célunk a kiskereskedelmi hálózat közvetlen támogatásának erősítése volt. Ennek érdekében hathatós lépéseket tettünk Bulgáriában, Szerbiában és Horvátországban is. Új kiskereskedelmi partnereink és fogyasztókat minél tökéletesebb kiszolgálása érdekében helyi kirendeltségeket és kollégákat vettünk fel, akik szoros kapcsolatban vannak a magyarországi központtal és pontosan ismerik a helyi viszonyokat is." - mondta el Young Woong Lee, az LG Electronics Magyar Kft. ügyvezetője.
A szórakoztatóelektronikai iparágban az LG főként televízióival, DVD/Blu-ray lejátszóival és audió hangrendszereivel van jelen. Az LG Electronics követve az iparági trendeket, az LCD TV-ken belül a LED háttérvilágítású modellek gyártására fókuszál elsősorban. A gyártó majdnem minden második eladott tévéje LED kijelzővel rendelkezik, így ennek a kategóriának az eladásai 2011-ben több mint a duplájára nőttek az előző évhez képest (20%-ról 48,6%-ra). Ezzel az LG a piac közel negyedét birtokolja hazánkban. A gyártó igazi erőssége a LED-es LCD tévéken belül, saját fejlesztésű Cinema 3D TV technológiája, amelynek piacra dobásával egy év alatt képes volt megduplázni részesedését a hazai 3D TV piacon.
A monitorok és monitortévék (Personal TV) esetében az LG a piac nagyjából 22%-át birtokolta a régióban 2011-ben. A "sima" LCD-ről a LED-es LCD monitorra történő technológiai váltásban nagy szerepe volt az LG-nek itthon is, hiszen LED-es monitorainak részaránya 2011-ben 15%-ról 40%-ra emelkedett. Az LG multifunkciós ( TV tunerrel ellátott ( monitorai különösen nagy népszerűségnek örvendenek, amelyek idéntől Personal TV néven kerülnek forgalomba. Az LG monitorpalettájának új zászlóshajói pedig a jó ár-érték aránnyal és kitűnő képminőséggel bíró IPS monitorok.
A háztartási elektronika területén az LG négy terméket értékesít hazánkban, mosógépet, hűtőszekrényt, mikrohullámú sütőt és porszívót. A gyártó mosógépeit a Direct Drive ( közvetlen meghajtású ( technológia jellemzi, a termékpaletta legújabb tagjait pedig már a 6 Motion Direct Drive. Az LG saját fejlesztései közül az egyik legfontosabb az úgynevezett lineáris kompresszor technológia, amely a hűtők energiatakarékos és halk működéséért felelős. Szintén említésre méltó LG-fejlesztés a kompresszor technológia, a világ első motorizált portömörítő megoldása, amellyel a porszívó által összegyűjtött szennyeződés nem kerül vissza a levegőbe kiürítéskor. Az LG Lightwave technológiájú, hőlégkeveréses és grillező mikrohullámú sütői a világon elsőként tartalmaznak faszenes fűtőszálat, amellyel ízletesebb és egészségesebb ételeket készíthetünk, rövidebb idő alatt.
A hűtők területén a No Frost kategóriában igazán sikeres az LG, ami azt is mutatja, hogy nő az igény az energiahatékony és zöld termékek iránt. A mikrohullámú sütők és a porszívók esetében elsősorban a közép- és felsőkategóriában kívánja a vásárlókat megnyerni a vállalat.
Az LG mérföldkőnek számító mobiltelefonokkal rukkolt elő az elmúlt évben, úgy mint a kétmagos processzorra épülő LG Optimus 2X és a szemüveg nélküli 3D élményt nyújtó LG Optimus 3D. A piaci növekedés érdekében a gyártó 2012-ben új termékfejlesztési irányvonalat határozott meg és átalakította a készülékek dizájnját, amelyekre immár a szögletes vonalvezetés a jellemző. Az LG a jövőben is ragaszkodik innovátori szerepéhez, amire jó példa a júliusban hazánkban is piacra dobott négymagos LG Optimus 4X HD és a közelmúltban bejelentett LG Optimus G is, amely a világon elsőként rendelkezik Qualcomm Snapdragon S4 Pro processzorral.
A LG korábbi, csupán légkondicionálókkal foglalkozó üzletága 2011-ben kibővült és immáron teljes energetikai megoldásokat is kínál. A légtechnika és a légkondicionálás mellett világítástechnikai termékeket ( LED és Plazma világítótesteket ( valamint fotovoltaikus napelemeket is forgalmaz a dél-koreai cég. Amellett, hogy a gyártó lakossági és kereskedelmi légkondicionálókkal kereskedik, az elmúlt időszakban történt növekedésről a projektalapon működő kereskedelmi klímaberendezések gondoskodtak, amelyek nincsenek kitéve a szezonalitásnak, mint a split klímák. 2007-ben nyitotta meg kapuit a regionális klímatechnikai központként működő LG Klíma Akadémia a budapesti irodában, amely ingyenes oktatást és továbbképzést kínál klímatechnikai szakemberek és érdeklődők számára.
Az LG a közelmúltban budapesti központjába helyezte át a régiót ellátó Call Centerét a lengyelországi Varsóból. Ennek a lépésnek hála a hazai terméktulajdonosok is gyorsabb és hatékonyabb ügyfélkiszolgálásra számíthatnak, ráadásul a vállalat huszonhárom új munkahelyet is teremtett. Az LG magyarországi központja kiemelt figyelmet fordít tapasztalt szakemberek és fiatal pályakezdők foglalkoztatására egyaránt.