A Strategy Analytics piackutató cég szerint a finn óriás két százalékkal, 73,5 millióra növelte "buta" készülékeinek eladását a második negyedévben, miközben az ilyen mobilok világpiaca 15 százalékkal, 211 millióra zsugorodott. Az olcsóbb telefonok piacán a tavalyi 29 százalékról 35 százalékra bővült a cég részesedése (miközben az okos mobilokén tíz százalék alá csökkent). A Nokia gyakorlatilag naponta egymillió telefont értékesít a világon. A befektetők egy része is bizakodni látszik: a vállalat részvényei 66 százalékkal drágultak július közepe, a második negyedéves adatok közzététel óta (bár még így is 90 százalékkal olcsóbbak annál, amibe az iPhone 2007-es megjelenése előtt kerültek).
A Nokia titka egyszerű: olyan képességekkel ruházza fel olcsó telefonjait, amelyek nemrégen még az okos telefonok privilégiumai voltak. A cég legolcsóbb teljes hosszúságú érintőképernyős telefonja, az Asha 305-ös csak 65 euróba kerül. Emellett az egyszerűbb készülékek képességeit azzal is növelik, hogy az internetezést olcsóbbá tevő adattömörítő szoftvert tartalmaznak, vagy két SIM-kártyával használhatók.
A Nokia sikerének folytatódása persze az olcsóbb mobilok piacán sem garantált. A kínai ZTE, Huawei és a koreai Samsung is megcélozta ezt a szegmenst olyan készülékekkel, amelyek a Google Android operációs rendszerét használják. A Samsung például két érintőképernyős olcsó telefontípust is piacra dobott. Mindez arra kényszerítette a finn vállalatot, hogy csökkentse az alapkészülékek árát is - az elmúlt negyedévben éves összehasonlításban 14 százalékkal, ami azt jelentette, hogy a növekvő eladott darabszám ellenére esett a bevétel és zsugorodott a profitráta.