A tanulság: a Nokiának lehet erős márkaismertsége, s nagy piaci részesedése, de ha nem figyel, azt a versenytársak egy pillanat alatt elveszik
Az IDC amerikai piackutató cég szerint 2011 első negyedében a Samsung több telefont adott el a nyugat-európai országokban, mint finn konkurense. A Samsung eladása egy év alatt öt százalékkal emelkedtek, a piaci részesedése 29 százalékra nőtt, míg a Nokia ugyanezen idő alatt 10 százalékos forgalomcsökkenést regisztrált a vizsgált országokban és a jelenléte 28 százalékra mérséklődött.
Az okostelefonok szegmensében az Apple 48,9 százalékkal tudta bővíteni az eladásait, ezzel 20,8 százalékos piaci részesedésre tett szert, ez elegendő volt a nyugat-európai első helyhez. A Nokia 19,6 százalékkal szorult a második helyre.
Az IDC által kiadott közlemény úgy véli: az eredmények azt mutatják, hogy milyen változékony a piac, és hogy nem szabad alábecsülni a piaci tendenciákat. A Nokia Európa egyik legelismertebb márkája, de mégis a Samsung ismerte fel előbb a piaci trendeket, s válaszolt is rájuk.