Az Európai Unió elektromos közlekedéssel kapcsolatos fókuszcsoportjának lett volna az a feladata, hogy március 31-ig kidolgozzon egy olyan szabványt, amely a mobiltöltők után az Európában gyártott elektromos járművek esetén is egységesítette volna a feltöltésükre szolgáló dugókat. Az egyes országokban használatos típusokról kialakult vita miatt azonban végül nem született megállapodás. Elsősorban a franciák és az olaszok aggályoskodtak a német csatlakozó-típus miatt, bár az eredeti elképzelés szerint épp a német verziót fogadták volna el európai szabványként. A franciák és az olaszok azonban azért vetették el a terveket, mert a német típusú dugókról hiányzott az a biztonsági zár, ami egyes tagállamokban arra szolgál, hogy megvédje a gyerekeket az esetleges balesetektől.
A tét azonban nem egyszerűen a csatlakozók típusának kiválasztása, hanem az is, hogy melyik ország autógyártói szerezhessenek így némi előnyt az elektromos autók piacán. A világ nagy autógyártói, a német BMW csoport és a Daimler, a francia Renault és az olasz Fiat, valamint az Európán kívüli Nissan ugyanis mind arra készül, hogy hamarosan elektromos autókat is gyártson.