FőoldalSzerzőinkTopNewsLegyen Ön is tudatos energiafogyasztó!
2012. július 24., kedd ::

Legyen Ön is tudatos energiafogyasztó!

Értékelés:
(0 szavazat)

Iparági kampány példátlan szolgáltatói összefogással
Legyen Ön is tudatos energiafogyasztó! névvel indított kampányt a hat nagy gáz és villamosenergia szolgáltató az energiahatékonyság növelése érdekében, a Magyar Energia Hivatal szakmai támogatása mellett. Az összefogás eddig példa nélküli: Magyarországon először készítenek közös kampányt a piacon egymás versenytársaiként fellépő szolgáltatók. A kampány célja a fogyasztói magatartás megváltoztatása. A kampány arca Erős Antónia, az RTL Klub Híradójának népszerű műsorvezetője

A fogyasztói magatartás megváltoztatása áll a középpontjában annak a július 16-tól októberig tartó tudatos energiafogyasztásra felhívó kampánynak, amelyet a hat nagy szolgáltató közösen indított. A szolgáltatók a kampány során hatékony energiafelhasználási tippeket adnak a fogyasztóknak. Céljuk a racionális fogyasztási szokások kialakítása.

"Az energia alapárért a Magyar Energia Hivatal felel, arról azonban nem szabad megfeledkeznünk, hogy a számla végösszegét az alapár és az elfogyasztott mennyiség szorzata adja, ez utóbbiért pedig a fogyasztó a felelős. Azzal, ha valaki okosan - ahogy mi nevezzük - hatékonyan fogyasztja az energiát, mérsékelni tudja a kiadásait." - mondta Horváth Péter a Magyar Energia Hivatal elnöke a kampány indulását bejelentő sajtótájékoztatón. Hozzátette: "A több millió év alatt felhalmozódott energiahordozókat az emberiség alig kétszáz éve használja, azóta folyamatosan és intenzíven növekszik a fogyasztás és ma már az energiahordozók hiányáról beszélhetünk. Ezek az energiahordozók nem termelődnek újra, mennyiségük véges, ezért is fontos, hogy mindenki energiatudatosan használja ezeket."

Felméry Gusztáv, az Energiatudatos Fogyasztók Társadalmi Egyesületének (EFTE) elnöke elmondta: "Nagy öröm, hogy a civil szférát is bevonták a kampányba a hat nagy energiaszolgáltató mellett. Az EFTE véleményét az energiatakarékosságról, mely az első lépcsőfok az energiatudatosság felé a kormányzat is kedvezően fogadta, javaslatainak egy része be is került az elfogadott törvényekbe."

Az energiahatékonyság javítása minden tagállam, így Magyarország számára is fontos a saját nemzeti célkitűzéseinek teljesítéséhez, illetve hozzájárul a külső energiafüggőség és importszámla csökkentéséhez, belföldi munkahelyek teremtéséhez és a gazdasági növekedéshez.

Az Európai Unió energiahatékonysági direktívájának céljai között szerepel, hogy az energiaszolgáltatók segítsék ügyfeleiket további energia-megtakarítás elérésében. Korábban már történt előrelépés a lakosság érdekeit szolgáló fogyasztásmérés és innovatív számlázás területén is.

A tudatos energiafogyasztásra felhívó kampány előzetesen hozzájárul az irányelvi rendelkezések teljesítéséhez.

A jövőbeni biztonságos és fenntartható energiagazdálkodás, az európai uniós irányelv alapján készült Nemzeti Energiastratégia megvalósításához - egyéb tényezők mellett - az iparág és a fogyasztók közös fellépésére van szükség. Példa nélküli, hogy a piacon egymás versenytársaiként működő földgáz- és villamosenergia szolgáltatók összefogtak, hogy tevékenyen vállaljanak részt a fogyasztói szemlélet megváltoztatásában és a tudatos felhasználói magatartás kialakításában. A Magyar Energia Hivatal mint felelős szabályozó hatóság a Nemzeti Energiastratégia céljaival összhangban célul tűzte ki az energiahatékonyság előmozdítását, így egyértelműen a kampány szakmai támogatójaként lép fel.

Résztvevő szervezetek:

  • EDF DÉMÁSZ Hálózati Elosztó Kft.
  • GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt.
  • FŐGÁZ Zrt.
  • ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport
  • E.ON Energiaszolgáltató Kft.
  • TIGÁZ Zrt.

A kampány kezdeményezője a Young & Partners Kft., melynek üzleti logikája megalakulásától az, hogy keresse azokat a területeket, ahol professzionális kommunikációra lenne szükség, de valamiért az adott területen nem alkalmazzák. Most úgy látják, hogy az energiatakarékosság a szolgáltatók és a fogyasztók nagy közös ügye. Az Európai Unió energiahatékonysági direktívája kijelölte 2020-ra a célszámokat, amelyeket a tagországoknak teljesíteniük kell. Az energiahatékonysági irányelv céljai közé tartozik, hogy az energiaszolgáltatók segítsék ügyfeleiket további energia-megtakarítás elérésében. Abból az alapötletből indult ki a kampány, hogy ebben valószínűleg minden szolgáltató ugyanazt akarja mondani, miért ne tehetnék ezt egyszerre, együtt működésben, ezzel is példát mutatva, hogy annak ellenére, hogy ezek a szolgáltatók egymás versenytársaiként lépnek fel a piacon, közös cél érdekében van ma Magyarországon iparági összefogás. Nem volt nehéz erről meggyőzni a szolgáltatókat, hiszen többen közülük első hallásra üdvözölték a kezdeményezést, a tartalmi tervezés azonban hónapokon keresztül zajlott. A cél az volt, hogy egy végtelenül egyszerű üzenetet találjanak és az, hogy ne túl cizelláltan, hanem lényegre törően és hitelesen mondja ezt el a kampány.

A kampány weboldala
A kampány Facebook oldala

Megjelent: 17229 alkalommal Utoljára frissítve: 2012. július 24., kedd 10:15
Kovács Péter

Az Elektronet magazin főszerkesztője...

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény