Az ABB januári bejelentését követően, hogy névadó szponzorként támogatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) teljesen elektromos hajtású járművek számára indított Formula-E versenysorozatát, ezzel a projekttel most újabb lépést tesz a fenntartható közlekedés irányába.
A 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszer 3-6 perc alatt tölti fel a jármű akkumulátorát. Az ABB rendszere arra az elektromos buszok töltéséhez kifejlesztett OppCharge nyílt szabványú interfészre épül, amelyet most Szingapúrban és Ázsia csendes-óceáni térségében is alkalmaznak. A töltési infrastruktúrára szerelt függő pantográf lehetővé teszi, hogy a buszok akkumulátorát az útvonal végén, a végállomáson kiépített töltőkkel töltsék, így a töltési művelet nem zavarja a buszok közlekedését a forgalomban.
A rendszer két teljesen elektromos hajtású, 12 méter hosszú Volvo 7900 Electric típusú busz töltését biztosítja majd. A Volvo és az NTU az önvezető megoldást Volvo platformra építi ki. A Volvónak, amely már sikeresen fejlesztett ki önvezető technológiai megoldást bányák, kőfejtők és hulladékgyűjtés számára, ez lesz az első tömegközlekedési célokra tevezett önvezető járműalkalmazása.
Håkan Agnevall, a Volvo Buses vezetője a következőket mondta projektről: „A nagyvárosokban világszerte egyre növekvő érdeklődést tapasztalunk mind az önvezető, mind az elektromos járművek iránt. A világ egyik vezető műszaki egyetemével, az NTU-val, az ABB-vel, valamint Szingapúr elsőszámú tömegközlekedési szolgáltató cégével, az SMRT-vel együttműködve lehetőségünk lesz valós körülmények között tesztelni a különböző megoldásokat egy olyan nagyvárosban, amely nagy célokat tűzött ki a tömegközlekedés fejlesztésében.”
Az egyik önvezető elektromos járművet Szingapúr új, modern tesztlétesítményében, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják vizsgálni. Itt a kutatók egyrészt az új funkciókat tesztelik majd, illetve azt vizsgálják, hogy az önvezető autóbusz miként működik együtt a forgalom többi résztvevőjével. A másik buszt az SMRT-vel együttműködve fogják tesztelni, az SMRT egyik buszgarázsában. A cél ebben az esetben az, hogy a holnap önvezető elektromos autóbuszai önállóan végre tudják hajtani a lemerült akkumulátor feltöltését, illetve önállóan haladjanak át a gépi mosón és parkoljanak a helyükre.
A Nanyang Műszaki Egyetem becslései szerint az elektromos járművek részaránya 2050-re elérheti a szinga-púri járműállomány 50%-át is. Az ABB nagyon büszke rá, hogy hozzájárulhat ezen ambiciózus célkitűzés eléréséhez.
Tarak Mehta, az ABB Energetikai Termékek divíziójának vezetője így nyilatkozott: „Az ABB már hosszú ideje a zöldebb, környezetkímélőbb technológiákat fejlesztő cégek élvonalához tartozik. Ezzel a projekttel ismét kifejezzük és megerősítjük szándékunkat, hogy Ázsia csendes-óceáni térségben részt vegyünk az elektromos járműgyártószektor fejlesztésében. Kiváló minőségű elektromos töltőrendszereink, kombinálva a felhő alapú ABB AbilityTM platformunkkal lehetővé teszik, hogy a járművek a korábbiakhoz képest környezetkímélőbbek, jobb hatásfokúak és költséghatékonyabbak legyenek. váljanak.”
Az ABB-nek az első két HVC 300P típusú villámtöltőt 2018 végére kell leszállítania, mivel ekkor indul a Volvo Buses és az NTU közötti együttműködési program. Az önvezető elektromos buszokat 2019 elején fogják leszállítani. Az ABB napjainkig több mint 6000 felhőre csatlakozó DC villámtöltőt értékesített világszerte, személyautókhoz és haszongépjárművekhez. Az ABB, amely elkötelezte magát a fenntartható közlekedés támogatása mellett, nemrég kötött partneri megállapodást a Formula-E-vel, amely szerint beszáll a FIA égisze alatt bonyolított, teljesen elektromos autók számára kiírt versenysorozat szponzorálásába is.