FőoldalRendszerintegrátorIpari önvezető járművek fejlesztése indul Székesfehérváron a GINOP keretében
-0001. november 30., hétfő ::

Ipari önvezető járművek fejlesztése indul Székesfehérváron a GINOP keretében

A vezető nélküli járművek térhódítása az intralogisztikában sokkal hamarabb elkezdődött, mint a közutakon. Logisztikai rendszerekben már Magyarországon is vannak ilyen alkalmazások. Szerepük a magas megbízhatóságuk és rendelkezésre állásuk miatt folyamatosan nő, az önvezető járművek alkalmazása az ipari automatizálás részévé válik. Az önműködő flottarendszerek vezető hazai szállítójaként a Gamma-Digital Fejlesztő és Szolgáltató Kft. a Pázmány Péter Katolikus Egyetemmel és az Óbudai Egyetemmel együttműködésben kezd további fejlesztésekbe Székesfehérváron, 723,82 millió forint európai uniós támogatás segítségével

A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program keretében megvalósítandó GINOP 2.2.1 15 2017 00097 azonosító számú projekt 2017. október 2-án indult és 2020. szeptember 30-án zárul.

A projekt során új technológiákat alkalmazó vezetőnélküli targoncák és hozzájuk tartozó flottairányítási rendszer kidolgozására kerül sor. Az új technológiai megoldások segítségével a jelenleginél olcsóbb, az alkalmazási környezettel szemben toleránsabb, ezáltal költséghatékonyabb és szélesebb körben alkalmazható rendszereket hoznak létre. A kidolgozott rendszer újszerűsége a felhasznált helymeghatározó mérési módszerekben, a mérési eredmények intelligens összehangolásában, valamint a targoncák által használt flottaszintű útvonalválasztó és terheléselosztó eljárásokban rejlik.

A kutatás-fejlesztés célja a vezető nélküli targoncaflotta-irányító megoldás és prototípus kidolgozása, mely több olyan innovatív megoldást eredményez, ami jelenleg még ezen az alkalmazási területen nem áll rendelkezésre. Ilyen például a vegyes szenzorparkra alapozott, például rádiófrekvenciás, lézeres és gépi látásra egyszerre épülő helymeghatározás, mely bel- és kültéren egyaránt biztosítja a megkövetelt pontosságot egyenetlen talajon mozogva is, így egyazon jármű tud beltérből szabadba, majd akár újra beltérbe árut szállítani. Szintén újdonság a flottaszintű tudásmegosztáson alapuló útvonaltervező eljárás, mely a futási idők mellett a padlózat nyomásterhelésének egyenletes elosztására is figyel, a padlózat és a targonca kerekeinek védelme érdekében, jelentősen csökkentve az üzemeltetési és karbantartási költségeket.

Az AGV (automated guided vehicle) önvezető targoncák iránti érdeklődés a hazai ipar résztvevői részéről egyre inkább tapasztalható. Ennek egyik oka a járműflotta folyamatos rendelkezésre állása minden műszakban és a járművek gyors átcsoportosíthatósága az aktuális forgalmi igényeknek megfelelően az egyes raktárterületek között. Az AGV-flotta jól kalkulálható szállításütemezést tesz lehetővé, egyben átlátható és visszakereshető módon naplózza az elvégzett feladatokat. A járművek magas szintű biztonsági rendszere gyakorlatilag kizárja az ütközéseket, védve ezzel a szállított terméket, a berendezéseket és a testi épséget. Az automata üzemnek köszönhetően nem történik hibás szállítás, ami különösen a gyártóüzemekben történő alkalmazás esetén fontos szempont.

A pályázat során végzett kutatás és fejlesztés várható eredményei jelentősen javíthatják a magyarországi kkv-k, hazai és nemzetközi nagyvállalatok, köztük autó- és gyógyszergyárak, vegyi, mezőgazdasági, élelmiszeripari, faipari, nyomdaipar cégek nemzetközi versenyképességét, erősítve a termékek gyártásához hozzáadott hazai tudást. Mindemellett az elért eredmények reális megoldást nyújthatnak a fenti vállalkozások logisztikai, gyártás- és raktárközi szállítási feladataiban fellépő egyre súlyosabb munkaerőhiányra.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény