Az indiai Dzsammu és Kasmír államban létesült, 10,8 km-es, Ázsia leghosszabb közúti alagútjának számító Chenani-Nashri alagutat a legmodernebb, ABB által gyártott szellőztetési rendszerrel szerelték fel, amely friss levegőt biztosít a létesítményen áthaladó járművezetők számára.
„Nagy pillanat ez számunkra” – nyilatkozta Sanjeev Sharma, az ABB India vezérigazgatója. „A mi berendezéseink alkotják e fontos új alagút tüdejét és izomzatát.”
Az ABB technológiája kulcsfontosságú szerepet játszott a világ több korszerű, komplex infrastrukturális létesítményében is. Az ABB építette a világ legnagyobb teljesítményű szellőztető rendszerét is, amely a 2016 decemberében Svájcban átadott Gotthárd-bázisalagút üzemelését biztosítja. A Gotthárd-bázisalagút a világ leghosszabb (57 km) és legmélyebb (maximális mélysége 8000 láb) vasúti alagútja. Az ABB technológiái a világ számos ismert, mérföldkőnek számító projektjében játszottak meghatározó szerepet. Az ABB megoldásait alkalmazzák többek között a londoni Tower-hídnál, a londoni metróban, a Szabadság-szobornál vagy a világ legmagasabb épületében, a Burj Khalifa-ban is.
A Chenani-Nashri alagút 30 kilométerrel lerövidíti az utazási távolságot az állam két fővárosa között, illetve még kedvezőtlen időjárási viszonyok között is biztonságos és gyors átkelést biztosít az ingázók számára. Ez a létesítmény Indiában az első, míg a világon a hatodik keresztirányú szellőztető rendszere, amely üzemeltetését ABB hajtások biztosítják, vezérlését pedig az ABB szoftvere garantálja. A hosszú alagutak esetében alapvető fontosságú szerepet játszik a szellőztető rendszer, mivel ez szállítja a szükséges tiszta levegőt, biztosítja a megengedett szén-dioxid-szintet, és ez vezeti el a járművek ártalmas kipufogógázait. A közlekedők zökkenőmentes utazását és biztonságát szem előtt tartva, az ABB az alagút szellőztetéséhez alacsony harmonikus torzítású, változtatható fordulatszámú hajtásrendszert (VSD) tervezett, gyártott és szállított le. A friss levegő szállítását és az elszívást biztosító VSD-k és a motorokat az északi (Nashri) és a déli (Chenani) kapuknál építették ki. A VSD-k beépített redundanciával rendelkeznek, így minimális üzemidő-kiesést garantálnak.
Sharma kiemelte: „Több mint egy évszázada vagyunk jelen Indiában, és a globális technológiai szakértelmünkre, illetve partnereinkre támaszkodva hozzájárulunk az ország kritikus infrastruktúrafejlesztési projektjeinek megvalósításához. Az új alagút biztonságát szolgáló, a tűzveszély szintjét hatékonyan csökkentő vezérléseket az ABB Indiában fejlesztette ki.”
Az 1200 méter tengerszint feletti magasságban épült Chenani-Nashri alagút a National Highway Authority of India (NHAI) irányítása alatt álló projekt része. A 44-es számú főúton létesített alagút Dzsammu és Szrinagar között biztosít közúti összeköttetést. A Chenani és Nashri közötti jelenlegi útvonal Patnitop településen halad át. A környéken gyakori az intenzív havazás és a lavina, amely gyakran elzárja az utat a közlekedés elől, illetve veszélyezteti a közlekedés biztonságát is.
„Technológiailag ez a létesítmény az országban épült azon legkorszerűbb közúti alagutak közé tartozik, amelyekkel sikeresen leküzdjük a kedvezőtlen domborzati viszonyokból és a nagy távolságokból eredő kihívásokat. Nagy örömünkre szolgál, hogy az ABB technológiái segítségével Dzsammu és Kasmír lakossága időt és költséget takaríthat meg” mondta Subir Pal, az ABB India Robotika és Hajtások üzletágának vezetője.