FőoldalRendszerintegrátorÚj ADAS tesztrendszer autóradarok vizsgálatára
2016. október 26., szerda ::

Új ADAS tesztrendszer autóradarok vizsgálatára

Az NI a European Microwave Week (EuMW) 2016 rendezvényen bejelentette, hogy megtekinthető vezetéstámogató rendszerek mérésére szolgáló, ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) Test Solution elnevezésű, új összeállítása. A 76–81 GHz-es tartományban működő, kis- és nagy hatótávolságú radarok sugárzásának mérésére tervezett berendezés az NI mmWave eszközcsaládján, valamint a közelmúltban megjelent, PXIe-5840 típusú, második generációs vektorjel-adóvevőn (VST) alapul

„Az NI új, ADAS Test Solution nevű összeállításával egyedülálló módon mérhetők be a radarok, köszönhetően annak, hogy lehetővé teszi mind a rendszerszimulációt, mind az RF mérések valós idejű követését” – magyarázta Stefano Concezzi, az NI nemzetközi járműipari tevékenységekért felelős elnökhelyettese. „A hatósági előírások még változóban vannak, de a megoldás olyan rugalmas, hogy a mérnökök gyorsan az új radartechnikai elvárásokhoz igazíthatják mérőrendszereiket.”

Az ADAS Test Solution az NI második generációs vektorjel-adóvevőjéből, továbbá különféle sávokban üzemelő fel- és lekeverő fokozatokból épül fel, melyekkel a 76–81 GHz-es radarspektrum 1 GHz-es valósidejű sávszélességgel vizsgálható. Ennek a kialakításnak köszönhetően a rendszer használható akár milliméteres hullámsávú vektorjel-generátorként, akár vektorjel-analizátorként. A vektorjel-adóvevő FPGA-ját LabVIEW segítségével programozva lokátorcélpont-emulálásra is használható az ADAS Test Solution nevű összeállítás; ennél a technikánál a mérőberendezés emulálja egy adott tárgy radarkeresztmetszetét, távolságát, sugárirányú sebességét és beesési szögét. Ez elengedhetetlen a radarrendszerek áramköreinek és szoftverének vizsgálatához.

„A radar a jövő kulcstechnológiája, e rendszerek megbízhatósága pedig olyan fontos, hogy a tesztelésük korszerű vizsgálati megközelítéseket igényel” – jelentette ki Niels Koch, az Audi radartechnikai területért felelős munkatársa. „A nagy sávszélességű PXI VST és a kis késleltetési idejű szoftver minden eddiginél pontosabb képet ad az autóipari radarérzékelőkről – még radarmoduljaink olyan fontos hibáit is felfedi, amelyeket eddig nem is tudtunk észlelni.”

A teljesen önvezető működéshez a jövő járműveinek nemcsak radarinformációkat kell tudniuk kezelni, hanem a navigációs (GNSS) egységek, a kamerák és a LiDAR-érzékelők jeleit együttesen feldolgozó mechanizmussal kell rendelkezniük. Az NI időzítési, triggerelési és szinkronizálási képességeket biztosító, valamint egyenfeszültségtől rádiófrekvenciás tartományokig működő műszereket, továbbá buszillesztőket (például CAN) tartalmazó PXI platformja ideális hátteret ad különféle érzékelők kombinációjának vizsgálatához. E rugalmas környezet lehetőségeit kihasználva egyetlen rendszer segítségével vizsgálhatók be az érzékelőegységek, ezzel egyidejűleg pedig a szenzorok adatait értelmező és azok alapján döntéseket hozó beágyazott szoftverek rendszerszintű környezetszimulálós vizsgálataiból is több végezhető el.

Az új ADAS Test Solution az NI rugalmas szoftver- és moduláris hardverplatformjának része, amellyel még intelligensebb mérőrendszerek építhetők és a megrendelői igényekhez rendkívüli mértékben igazodó műszerezettség alakítható ki. További előnyt jelent a LabVIEW és a TestStand szoftverkörnyezet nyújtotta hatékonyság, valamint a partnerek, kiegészítő szellemi termékek és alkalmazásfejlesztő mérnökök alkotta gazdag ökoszisztéma. Ennek révén drámaian mérsékelhető a vizsgálatok költsége, gyorsítható a piacra jutás, emellett felkészíthetők a szakemberek a jövő kihívásaira is.

Az NI VST-megoldásairól további információk találhatók a www.ni.com/vst honlapon találhatók

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény