Az eRot névre keresztelt rendszer prototípusát a hibridekhez és elektromos járművekhez kifejlesztett 48 voltos fedélzeti hálózathoz alakították ki, és különféle karok és áttételek segítségével forgatja meg a csillapítást végző generátort, amely átlagosan 100-150 watt energiát termel kilométerenként. A fejlesztés lényege, hogy a hagyományos lengéscsillapítók helyett függőlegesen elhelyezett elektromotorokat szereltek a kerékbe, ami aztán a 48 voltos rendszerbe táplálta vissza az energiát.
A rendszernek egyéb előnyei is volnának. Egyrészt villanymotor lévén aktívan szabályozható, másrészt elválasztható egymástól a húzó- és nyomóirányú csillapítás – és persze a helykihasználás is javul, mivel az egész szerkezet vízszintesen elhelyezhető. A végeredmény: jobb üzemanyag-fogyasztás és kevesebb károsanyag-kibocsátás.
A szakemberek számításai szerint mintegy 3 grammal kevesebb CO2 kerül a levegőbe kilométerenként. Ez első hallásra nem sok, de nagy darabszám esetén sok-sok tonnát jelent.
Az energiatermelés mértéke annál nagyobb, minél kátyúsabb egy úttest. Tehát jól hasznosítható a magyar utakon.