A környezetvédők a vállalatok termelése következtében megjelenő környezetkárosító elemeket vizsgálták a világ 18 vezető elektronikai cége vonatkozásában. A finnek a tízfokú skálán 7,5 pontot értek el, ezzel megőrizték első helyüket. A tanulmány szerint a jó eredményt nagyrészt annak köszönhetik, hogy új telefonjaikat sikerült több - korábban használt - veszélyes anyag felhasználása nélkül megtervezniük. Ezen kívül a vállalat célul tűzte ki, hogy 2020-ra 30%-kal csökkenti a termelése során keletkező üvegházhatású gázok kibocsátását.
A Greenpeace tanulmányaiban 2006 augusztusa óta négy hónapos gyakorisággal vizsgálja az elektronikai vállalatok tevékenységének környezeti hatásait. Ez a felmérésük immár a 15. a sorban. A környezetvédők nagy hangsúlyt fektetnek az értékelés során a gyártásnál használt toxikus anyagokra, a termékek újrahasznosíthatóságára és a vállalatok ilyen irányú erőfeszítéseire, valamint a termelés és a termékek környezeti hatásaira.
A "legzöldebb" elektronikai cégek, 2010 május:
| cég neve | pontszám | |
| 1 | Nokia | 7,5 |
| 2 | Sony Ericsson | 6,9 |
| 3 | Philips | 5,1 |
| 4 | Motorola | 5,1 |
| 5 | Apple | 4,9 |
| 6 | Panasonic | 4,9 |
| 7 | Sony | 4,9 |
| 8 | HP | 4,9 |
| 9 | Sharp | 4,5 |
| 10 | Dell | 4,3 |
| 11 | Acer | 4,1 |
| 12 | LG | 3,7 |
| 13 | Samsung | 3,7 |
| 14 | Toshiba | 3,5 |
| 15 | Fujitsu | 3,5 |
| 16 | Microsoft | 3,3 |
| 17 | Lenovo | 1,9 |
| 18 | Nintendo | 1,8 |
Forrás: Greenpeace




