A Sony az elektronikai cégek közül mindeddig egyedüliként forgalmaz OLED televíziót, egy 11 colos modell formájában, ami nem egy kimondott üzleti siker, tekintettel a magas gyártási költségekre és az ebből fakadó 2500 dolláros fogyasztói árra. A dél-koreai riválisok is látnak hosszú távon fantáziát a technológiában, ugyanis az LG egy 15", a Samsung pedig egy 31" prototípust mutatott be az idei CES kiállításon, azonban a forgalmazást csak pár év múlva tervezik megkezdeni.
Az új képernyő-technológiák közül az OLED biztosítja a legjobb képminőséget, főként a színhűség terén, és éppen ezért meglehetősen sikeres a kis kijelzős készülékeknél, például a mobiltelefonoknál. Hátránya viszont, hogy nagyobb méretben igen drága a gyártása, miközben az elterjedt LCD képernyők egyre olcsóbbak és egyre jobb képminőséget biztosítanak. Miután a Sony tv-üzletága csak a 2008-as pénzügyi évben 127 milliárd jen (kb. 260 milliárd Ft) veszteséget termelt, a lépés teljesen kézenfekvőnek látszik, habár a társaság egyelőre nem erősítette meg hivatalosan.
A Wall Street Journal értesülése szerint a technológiában úttörő Sony pénzügyi nehézségei miatt bizonytalan időre felfüggeszti az OLED képernyős televíziók gyártását
Legfrissebbek a szerzőtől: Dr. Sipos Mihály
Rendezvények / Kiállítások
Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény
Elektronet nyomtatott kiadás
Legfrissebb lapszámunk kapható az újságárusoknál, vagy előfizethető honlapunkon, itt!
Legolvasottabb cikkeink
-
Bel Stewart-MagJack csatlakozók
-
Érintésvédelmi műszerek képességei
-
Egyedi és szériamozgatási és -ellenőrzési rendszerek a folyamatok automatizálásához
-
Amerikai tudományos elismerését a Kálmán-szűrő megalkotójának
-
Valódi és biztonságos alternatíva a boltokból kivont izzólámpákra
-
2022-re 4 nm-es gyártástechnológiát céloz meg az Intel
-
Skype: messze több, mint egy VoIP-telefon
-
A Szilícium-völgy válasza a globális válságra
-
A pendrájv sem csodaszer!
-
National Instruments