FőoldalArchívumEgyre nagyobb a Motorola vesztesége
2009. május 28., csütörtök ::

Egyre nagyobb a Motorola vesztesége

A "Hello Moto" helyett a "Haló Moto" szlogen illik egyre inkább az egykor a világ második legnagyobb mobiltelefongyártójára, az amerikai Motorolára.A cég az idei első negyedévben 231 millió dollár veszteséget termelt, 20 százalékkal többet, mint egy évvel korábban


Az értékesített készülékek száma alapján egykor még a második helyen álló gyártó bevétele 28 százalékkal 5,4 milliárd dollárra csökkent. Az év első három hónapjában világszerte 14,7 millió új Motorola mobil kelt el, ami 46 százalékos visszaesés a tavalyi első negyedévhez képest. A cég így a Nokia, a Samsung és az LG Electronics mögé, a negyedik helyre csúszott vissza az eladási rangsorba.
2008 elején a Motorola még a harmadik volt 10 százalékos piaci részesedéssel. Fénykorában, 2006-ban a piac 24 százalékát uralta és a második helyen állt, a Razr modellcsalád sikerét azonban nem tudta megismételni. Elemzők szerint az a probléma, hogy a Motorola technológiája nem felel meg a multimédiás alkalmazásokra vonatkozó európai és amerikai fogyasztói elvárásoknak, és versenyképtelen a fejlődő országokban, ahol olcsó készülékekre van igény.
Az amerikai óriásvállalat gyárt híradástechnikai és háztartási elektronikai készülékeket, és hálózati berendezéseket is. Ezek a részlegek nyereségesek, és tavaly a cégvezetés elhatározta, hogy leválasztják és eladják az egyre nagyobb veszteséget felhalmozó mobiltelefon-üzletágat, a világgazdasági válság miatt azonban egyelőre jegelték a tervet, és házon belül igyekeznek enyhíteni a problémákon.

Tudomány / Alapkutatás

tudomany

CAD/CAM

cad

Járműelektronika

jarmuelektronika

Rendezvények / Kiállítások

Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény