Az eredmények szerint az internetes jelenlét terén a budapesti cégek állnak a legjobban, ezek 85 százaléka rendelkezik honlappal. A megyei jogú városokban 76 százalék, míg az ezeknél kisebb településeken csupán 64 százalék ez az arány.
A felmérésből kiderül az is, hogy csupán minden harmadik piaci szereplő igyekszik új ügyfeleket szerezni a világhálón való megjelenésen keresztül, s a honlapok mindössze ötödéről mondható el, hogy a kereskedési vagy szolgáltatási folyamat integrált részei, azaz termék vagy szolgáltatás rendelhető róluk. A céges honlap léte önmagában 10 évvel ezelőtt még elegendő lehetett a piaci előnyhöz, ma már azonban kevés: a cégek négyötöde (84%) mégis leginkább statikus tájékoztatásra használja vállalati site-ját.
A kutatás eredményeiből kitűnik, a tárgyalt szempontok mindegyikében komoly lemaradások vannak - vagyis az IT területén komoly fejlesztési lehetőségek vannak még a hazai KKV-szektorban. Bár a mostanihoz hasonló válságos időszakokban a cégvezetők szeme előtt érthető módon nem az IT fejlesztési tervek lebegnek, azt is figyelembe kellene venni, hogy éppen a kiéleződő versenyhelyzetekben jelent óriási pluszt a biztonság, a kommunikáció, vagy az "önmagáért beszélő" weblap, ami új ügyfeleket és megrendelőket képes megszólítani. Az IT-fejlesztések a hasznukhoz képest alacsony beruházásokkal, mégis komolyan lendíthetnek egy cég kommunikációján, nem beszélve a komolyabb fejlesztésekről, mint a pl. vállalatirányítási rendszerek, vagy a racionalizálást, a dokumentációt, a megfelelő tudásmenedzsmentet szolgáló szoftverek bevezetése.
2009. április 14., kedd
::
Dr. Sipos Mihály
Kiaknázatlan internetes fejlődési lehetőségek a hazai kkv-szektorban
Egy, a Publicus Research által 2009 januárjában, 583 cégvezető megkérdezésével készített kutatás kimutatta, hogy Magyarországon a kis- és közepes vállalkozások mindössze 68 százaléka tart fenn saját honlapot, ezek közül is tízből nyolc cég ritkán frissülő honlapot működtet, amelyen elsősorban általános információkat közöl.Pedig krízis idején minden lehetséges eszközt meg kell ragadni a piaci jelenlét fokozásáért, sőt: megtartásáért!
Kategória:
Cikk archívum
Címkék:
Legfrissebbek a szerzőtől: Dr. Sipos Mihály
Rendezvények / Kiállítások
Mostanában nincsenek események
Nincs megjeleníthető esemény
Elektronet nyomtatott kiadás
Legfrissebb lapszámunk kapható az újságárusoknál, vagy előfizethető honlapunkon, itt!
Legolvasottabb cikkeink
-
Bel Stewart-MagJack csatlakozók
-
Érintésvédelmi műszerek képességei
-
Egyedi és szériamozgatási és -ellenőrzési rendszerek a folyamatok automatizálásához
-
Amerikai tudományos elismerését a Kálmán-szűrő megalkotójának
-
Valódi és biztonságos alternatíva a boltokból kivont izzólámpákra
-
2022-re 4 nm-es gyártástechnológiát céloz meg az Intel
-
Skype: messze több, mint egy VoIP-telefon
-
A Szilícium-völgy válasza a globális válságra
-
A pendrájv sem csodaszer!
-
National Instruments